Mjak och smeknamn – Tjockisbloggen.se

Nu ska jag lära er världens bästa ickeord, det ingår i varenda samtal jag och mina två närmsta vänner här har (dvs. Kat och Nadja). Vi kan föra hela samtal med enbart det ordet, och förstå precis vad vi menar. Detta är alltså inget riktigt ord, utan ett som bara finns, tror Kat började med det. MJAK! det kan uttrycka varenda känsla som finns beroende på hur man betonar och uttalar det, ledsen, arg, glad, bubblig osv. Det har även utvecklats med olika böjningar och varianter som mjaka, mjakik, kjak. Det är ungefär som alla smeknamn vi har på varann, de bara finns där, dyker upp utan logik och blir kvar.

Mitt främsta smeknamn här är banan, bananen och banana. Det är faktiskt så att jag nästan lyssnar och reagerar mer av det än om någon ropar Hanna. Detta smeknamn kommer från början från mitt ex och en annan kollega. De började nämligen kalla mig Hannah Montana (något jag hatade, men nu har jag tinat upp mot Miley Cyrus och gillar faktiskt en hel del av hennes låtar). Det utvecklades till Hanna Banana, och som ni förstår är det inte helt ologiskt hur resten gick till. Har t.o.m en banan som nyckelring på min extranyckel som tjejerna har. Var nästan sur när jag inte kunde lägga till Banana som mellannamn på Facebook :-).

Andra smeknamn jag har är Hugh, Hannalini, lilla my. Kärt barn har många namn :-). Alltså är jag en väldigt omtyckt person av de som är mig närmast.

Anyhow, detta har varit en lång vecka, och jag har en jobbdag kvar imorgon också. Energin har varit låg och jag har inte varit så trevlig. Bett om ursäkt idag till kompisar för jag varit rätt bitchig senaste veckan. Har inte kunnat ta outfit bilder heller, för min kameras batteri är dött. Note to self: Ladda batteriet!!!!

Lämnar er för nu med den låt som går varm hos mig för tillfället. Jag fullkomligt älskar den. Jessie J – Do it like a dude. Skön powerlåt och musik i min smak:-).

Dock är den som rätt mycket musik i genren, åt det grövre hållet i språk, men videon nedan är (tyvärr) den cencurerade versionen. Vill ni se den enligt mig väldigt snygga videon och höra låten fullt ut så kolla youtube-länken nedan (kan tyvärr inte länka den som video då den ligger på ett sådant där jobbigt ”kan inte visas utanför youtube-konto”). http://www.youtube.com/watch?v=pOf3kYtwASo

/Hanna

Kommentera

