Vinka hejdå på Bishops – Tjockisbloggen.se

Några av mina bästa vänner och nästan-grannar har beslutat sig för att lämna den civiliserade världen och istället flytta ner till Stockholm, där man inte ens kan få gratis bredband. Det  måste vara som att bo i urskogen. Den ena nästan-grannen, Sooz, har redan övergivit stan och nästa helg följer hennes man A efter, så ikväll är det vinka hejdå-fest för A på Bishops. Det här har jag på mig:

Nyinköpt svart klänning från Ellos, strl 46/48, spetsmönstrade leggings från – hör och häpna! – Ellos, också strl 46/48. Stövlar från… jag vet inte, för jag fick dem av en kompis, men de är av märket ICU och i strl 38.

Lite smink på det och ett par stora örhängen och I´m ready to go.

Förresten, nåt som är riktigt irriterande är när man köper leggings och de inte sitter tight runt vristerna. De här sitter jättelöst, jag kommer bara kunna ha dem med skor med höga skaft. Är det för att tillverkare anser att plussize-tjejer ska ha tjocka vrister? (När jag köpt ”vanliga” storlekar på leggings har jag nämligen inte haft det problemet.) Men om man inte har det då?

//Martina

2 thoughts on “Vinka hejdå på Bishops – Tjockisbloggen.se

  1. Har samma problem med leggings. Mina vader är den enda delen av mig som inte är tjock. Brukar sy in dem, om jag orkar.

  2. Ja, man borde väl sy in dem, men jag har ingen symaskin och jag tänker inte sy för hand. Så det får vara som det är, fastän jag gnisslar tänder varenda gång jag ska använda dem…

    //Martina

Kommentera

