Full rulle – Tjockisbloggen.se

Idag har det varit full rulle för min del hela dagen i stort sett, det är först nu ikväll som jag har tid att sätta mig ner och pusta en liten stund.

Egentligen så skulle jag ha varit på Sunderby Sjukhus imorse kl 8 för undersökning av mina ögon. Så jag klev upp redan strax före 7 för att hinna ta mig ut till ögonmottagningen i tid, men det hade jag inte behövt göra för de ringde just innan jag skulle ge mig iväg och sa att läkaren var sjuk så det blev inget besök.

Ska få en ny tid hemskickad men de kunde inte säga något om hur länge det dröjer innan jag får komma dit, kan bara hoppas att de inte ger mig en tid kl 8 på morgonen igen. Det är ändå en bra bit utanför stan och tar ett tag dit med buss plus att man ska hitta rätt avdelning och helst inte komma på sekunden…

I övrigt så har jag betalt räkningar, alltid lika roligt men ett måste varje månad och även varit på kursen eftersom det är måndag. Förra veckan var jag ju tvungen att stanna hemma eftersom Igor var sjuk men idag var jag där och det var som alltid både lärorikt och intressant.

Just nu så pratar vi om känslor, vilka olika känslor man har och vad de kan leda till, hur de får en att må och hur man ska lära sig att känna igen och framförallt hantera vad man känner. Stundvis väldigt jobbigt och intensivt men det känns bra och även om det tar ett tag innan allt fastnar och man ”landar” i det så fastnar det alltid nånting och man inser saker om sig själv som man kanske aldrig tänkt på tidigare.

Efter kursen så var jag hem och åt lunch och promenerade Igor, David jobbar eftermiddag/kväll den här veckan så vi har knappt sett varandra idag… På eftermiddan så har jag uträttat ärenden på stan, bland annat köpt ett par nya träningsskor som ska invigas på Inpuls imorrn och så har jag postat en del Tradera-auktioner.


Träningsskor av märke Brooks storlek 38.
1199 kr på Stadium, men de var på rea så jag betalade 799 kr

Just ja höll på att glömma att berätta, igår så var jag och David på bio för första gången på år och dar! Minns inte ens när vi var på bio sist så det var dags kan man säga… Förra året fick vi biobiljetter i julklapp och sista giltighetsdag var imorrn 25/1 så hade vi inte använt biljetterna igår så hade det varit försent.

Vi såg The Tourist med snyggingarna Angelina Jolie och Johnny Depp, mums. Den var helt okej faktiskt, lite väl förutsägbar på vissa grejer men allt som allt var den bra. Jag fick presentkort på SF i julklapp av svärmor och hennes sambo så nu ska det inte dröja flera år innan vi tar oss iväg på bio igen 🙂


Det viktigaste när man går på bio är inte att man ser
snygg ut utan att det är bekvämt… Därav min något
slappa klädsel (notera gärna kombinationen med
dessa strumpor till dessa leggings *s*).
Kofta Cubus strl M/L
T-shirt H&M strl L
Leggings H&M strl 40

Nu ska jag snart kika på ANTM (Americas next top model säsong 15) och vänta på min älskling som kommer hem strax efter 21.

/ Sarah

4 thoughts on “Full rulle – Tjockisbloggen.se

  1. Emma – Yes! Tanken var att jag skulle tränat idag men det sket sig för jag har så jäkla ont i halsen 😦
    Hoppas på att känna mig bättre imorrn så jag får inviga dojjorna!
    /S arah

  2. Usch för halsont! Ja ta det lugnt för vi alla vet väl hur det kan gå om man tränar med halsont = man blir fasiken aldrig frisk!

  3. Ping: Träningsvärk – Tjockisbloggen.se «

Kommentera

