Silikonfynd – Tjockisbloggen.se

Vet att jag inte skrivit på någon dag men jag har haft en massa andra saker för mig och varje gång jag satt mig och ska blogga har det dykt upp något annat…

Kan inte påstå att jag är speciellt sysslolös trots att jag inte har något jobb eller så just nu, men det är bara kul för då går dagarna fortare 🙂

Har varit på möte med min kontaktperson bland annat och fått lite nya mediciner utskrivet, har inte hunnit börja ta de ännu för jag hämtade ut några igår och resten idag. Ska starta med dem på måndag tänkte för det kan ta ett par veckor innan man märker av det så av någon anledning tycker jag det känns bra att börja en måndag…

Vad mer har jag hunnit med? Jo paketet från Ellos med våra träningsväskor har kommit och de var helt okej, med tanke på att de kostade 29 kr st så är jag väldigt nöjd men jag hade inte betalat mycket mer (de kändes lite plastiga men det kanske ger med sig efter några användningar). Är så löjlig så jag tycker det är lite gulligt/roligt att jag och David har matchande träningsväskor och tränar på samma gym *s*.

Idag har jag varit en sväng på stan, hade inga speciella planer utan strosade bara omkring och kikade lite… Så gott som alla butiker kör med halva reapriset såg jag men det är inget speciellt som jag är ute efter/behöver just nu (annat än strumpor och underkläder och sånt är tråkigt att shoppa). Plus att jag måste spara lite pengar till nästa helg när jag ska åka och tatuera mig 🙂

Men det blev faktiskt några småsaker inhandlat på rean…


Ett par knästrumpor, två par vanliga strumpor samt ett par
härligt blå leggings för 60 kr på Åhléns.


En t-shirt med påfågelstryck från Gina Tricot, 29 kr.

Sen såg jag att butiken Önska på Storgatan här i Luleå har konkursutförsäljning på allt i butiken. Antog att de gått i konkurs eller liknande redan tidigare för de har haft stängt för inventering i runt två veckor… Så jag var in där och fyndade lite ”bra-att-ha-grejer” men jag ska gå tillbaks dit imorrn för jag är irriterad på att de tog fel pris på en sak.

Köpte en söt burk som egentligen är för pasta men som jag tänkte att vi ska ha på tvättmaskinen och ha tvättmedel i, det stod 79 kr på burken och så skulle det vara 30% rabatt på det. Men när jag kom hem och kollade kvittot så såg jag att de har lagt på 30% istället för att dra av det så den kostade 102 kr istället för 55 kr *irriterad*. Det var så mycket folk att man kunde knappt röra sig därinne så jag märkte aldrig hur mycket hon tog betalt, betalade med kort, men ska gå tillbaks imorrn så kan de säkert ordna det.

Köpte även grytlappar och grytvantar i silikon för 7 kr st. Har inte testat såna själv men har hört många säga att de är så himla bra och det var ju inget pris heller… Tycker att med vanliga grytlappar så får man alltid ha dubbla för att inte bränna sig plus att de blir så fula och smutsiga efter ett tag. Ska faktiskt ge två st röda grytlappar till min farmor, hon ser dåligt och jag tänkte att dels är det lätt att se när de är knallröda och så får man bra grepp med dem.

Planerna för resten av den här dagen är att städa lite grann, körde en tvättmaskin igår så har en del tvätt att vika undan så att det är fint när älsklingen kommer hem från jobbet. Hade tänkt baka en äppelkaka till ikväll eftersom det är lördag och vi vill lyxa till det lite… Några mer avancerade planer finns det inte vad jag vet just nu, blir nog nån film eller några avsnitt av Bones ikväll.

/ Sarah

 

Kommentera

