Irriterad – Tjockisbloggen.se

Ber om ursäkt för att jag är så fåordig och inte skriver så mycket just nu… Men jag har haft fullt upp med andra saker och dessutom har jag återigen drabbats av återkommande huvudvärksattacker (som mer liknar migrän och får mig att vilja spy).

I söndags så drabbades vi av de j*vla totalpuckon som tyckte att det var en bra idé att sabotera en massa fiberkablar, det kan ni läsa om här. Eftersom David jobbade så märkte han inte av det speciellt mycket utan värst var det för mig som var hemma. Jag kunde överhuvudtaget inte kommunicera med omvärlden utan var helt isolerad…

Det gick inte att ringa, skicka sms, komma ut på internet eller se på tv överhuvudtaget under hela söndagen. Dessutom fungerade det inte att betala med kort när jag var på Ica och handlade så jag var lagom glad den dagen… Men det får en att inse hur sårbart samhället är och hur lätt allt står och faller med dagens teknik.

Idag har jag varit en sväng på stan med Sara och kikat runt, har noll shoppingsug eller behov just nu och det är rätt skönt. Går en del pengar på fredag när vi ska upp till Gällivare (det är ju 50 mil tur och retur) och jag ska tatuera mig igen. Sen tycker min garderob att den är ganska mätt för tillfället, men liite plats finns det ju om man skulle trilla över något roligt 😉

Angående min rubrik så gäller det inte bara helgens tillfälliga isolering utan också en grej som hände idag som irriterar mig väldigt mycket. Sålde en grej på Tradera i förrgår för 104 kr inkl frakt, skickade den igår och trodde att allt var frid och fröjd… Tills det damp ner ett riktigt otrevligt mail idag.

Köparen anklagade oss för lurendrejeri och gud vet allt och krävde pengarna tillbaks plus lite till. För att hon inte hade läst beskrivningen ordentligt, eller ens tittat på bilderna (ett par leggings helt nya i obruten förpackning)! Jag är alltid väldigt noga både med att beskriva det vi lägger ut och att ta bra bilder, sen är det upp till köparen att läsa vad som står innan man lägger bud.

Och sen tycker iaf jag att man behöver inte skicka ett ruskigt otrevligt mail, anklaga folk och komma med orimliga krav och dessutom hota med ”juridiska åtgärder” samt negativt omdöme om man inte får pengarna tillbaks plus lite mer för att man känner sig lurad. Nej fy fan tur att 99% av köparna på Tradera är både trevliga och seriösa, detta var ingen rolig människa *ryser*.

Några outfitbilder har jag tyvärr inte att lägga in eftersom jag knatar omkring i samma typ av kläder dagarna i ända typ och saknar inspiration att fota. Ska väl rycka upp mig nån dag och fixa några bilder 🙂

/ Sarah

One thought on “Irriterad – Tjockisbloggen.se

  1. Nu är jag lite sent ute, men om det fortfarande är möjligt tycker jag att du ska anmäla köparen till Tradera, om du inte redan gjort det.
    Att man är missnöjd är väl en sak, men att skicka hotfulla mejl och kräva allt ”+ lite till” tillbaka bara som ren utpressning!

    Hoppas allt ordnar upp sig för dig! ❤

Kommentera

