Flyttdags – Tjockisbloggen.se

Har haft en kaotisk vecka med mycket känslor. Inte känt att det har varit läge att skriva så mycket innan jag lugnat  mig. Mina bästa tjejer ska nämligen flytta så det har varit känslostormar. De är det närmsta jag har som familj här, och nu ska de lämna landet. De rymmer till solen på Teneriffa istället. Kommer gråta floder på flygplatsen, men det lär vi göra alla tre. Usch vad jag kommer sakna dem!!!! De har varit här hela tiden och vi har tagit hand om varann som en familj, vad ska jag göra utan dem.

Sen blev helgen lite kaos när vi var ut, och jag drog hem före Mumin. Vi vet att den andra klarar sig själv så det brukar inte vara problem om den ena drar hem före. Hon ringde klockan 6 på morgonen hysterisk och superledsen. Så jag drar fort över dit, hon hade blivit rånad, så hon fick komma hem till mig, sova på min soffa och allt har löst sig nu. Men just då var det kaos och jag ville bara få henne lugn och säker. Sen massa andra tankar och funderingar som snurrat i skallen på mig, jag får som ingen ro.

Är uppe i varv hela tiden och kan inte alls slappna av. Igår kväll var jag så slut att jag somnade med kläderna på.  Men känner mig inte utvilad för fem öre, har feber idag och känner mig risig.  Det brukar vara ett tydligt tecken att jag är för uppe i varv och stressad och måste varva ner ordentligt. Jobbar kväll idag, på ren viljestyrka, men mår jag lika dåligt imorgon så kommer jag stanna hemma.

Hur som helst, flytt skulle jag nämna, inte bara mina vänner som flyttar. Men jag ska bara byta lägenhet. Så om ungefär en månad så kommer jag ta mitt pick och pack och byta sida av stan till en mycket finare lägenhet. Längre till jobbet men så mycket fräschare ställe än det jag har nu, och mindre. Perfekt liten Hannalägenhet i 2 plan med golvvärme och både fungerande tv och tvättmaskin. Kommer ha tjejernas flyttlådor gömda under trappen och i en garderob tills de vet vart de drar efter att ha vilat upp sig i solen någon månad. Lika bra det, så de slipper forsla allt till andra länder flera gånger. Har hittat en billig flyttfirma och jagar flyttkartonger bland bekanta just nu. har inte så mycket grejer, och kläderna tar jag plastsäckar till.

Nu ska jag se till att överleva de sista 3,5 timmarna av dagen (som känns som minst 100 just nu) och sen krascha i min säng med ett avsnitt american idol. Ska kolla om jag hittar en schal eller nåt här på kontoret, fryser som sjutton just nu, men lär svetas om sådär 30 minuter igen.

/Hanna

Kommentera

