Kliar som besatt – Tjockisbloggen.se

Jag vill att det ska bli sommar nu! Nu är jag less på denna kyla, imorse när jag gick ut med Igor första promenaden så visade termometern på -21 grader. Visserligen så är det strålande sol och väldigt vackert ute men jag vill verkligen att det ska bli sommar och varmt nu, jag hatar vintern!

Senaste tiden har jag känt mig så himla trött och seg… Har knappt satt foten utanför dörren annat än hundpromenader och nån enstaka snabbsväng på stan men då har jag vänt hemåt lika fort. Noll sug att gå på stan överhuvudtaget men det är rätt skönt när det är så kallt, jag har väl gått i ide 🙂

Är rätt skönt att inte känna nåt sug efter att gå på stan iofs, har rätt lite pengar just nu för det blev strul med Igors försäkring i december så jag fick betala dubbelt i slutet på januari så det sved en aning i plånboken och sen har det vart en del andra utgifter. Men jag har lovat Sara att vi ska ta en runda på stan nån dag, fast det är kul att bara kolla även om man inte shoppar något 🙂

Ska ta och fixa några nya outfitbilder någon dag också, har lovat det ett tag nu men inte tagit mig i kragen än… När nya tatueringen är läkt ska det tas nya bilder på den också, för tillfället kliar den så att jag håller på att bli galen! Efter tio tatueringar borde jag ha lärt mig tycker man väl men likförbannat så glömmer jag från gång till gång hur mycket det kliar *galen*.

Nu börjar det vara dags att bylsa på sig tio lager med kläder för en kort promenad med Igor och sen borde jag gå till Ica för att köpa nytt schampo, har sån klåda i hårbotten att jag har rivit upp sår. Det är kul när det är så här kallt, det tar ungefär tio minuter att klä på sig alla jäkla lager med varma kläder och sen är man ute i fem minuter för att hunden håller på att frysa ihjäl…

/ Sarah

Kommentera

