Sjukfrånvaro – Tjockisbloggen.se

Ursäkta frånvaron, min skrivenergi har varit låg då jag som ni vet, var riktigt dålig i onsdags. Sen har jag legat i sängen sen dess mer död än levande. Var som i dvala både torsdag och fredag, och flöt bort i sängen, kunde leka wet t-shirt med mitt linne utan problem. Lite piggare på lördag men fortfarande helt matt. Igår var första dagen jag kände mig mer ok, och då försökte jag städa upp lite, byta sängkläder och sådana saker då det var välbehövt.

Sen ville jag vara social och drog iväg till C. Lagade mat där, gosade mysigaste vovven, såg film. Snacka om att en liten hund kan ta stor plats i en soffa om den vill 🙂 Hon tyckte nog vi var skittråkiga som inte gosade med henne hela tiden utan faktiskt försökte se filmen, hon var rätt bra att försöka få uppmärksamhet. Högljudda leksaker är väldigt effektiva på den punkten. Men hon är svår att inte gosa med, hon är en av de goaste hundar jag vet. Önskar jag kunde visa en bild på luddbollen :-).

Ni kan ju gissa hur jag tillbringat helgen, film och serier, min hjärna har varit för grötig för att läsa nåt. Jag känner mig ännu rätt luddig i skallen, huvudvärk är alltid standard efter en sjukhelg. Men tillbaks på jobbet är jag och ska göra mitt bästa. Är väldigt tacksam att det inte kommit några mail om glad alla hjärtnas dag, och hjärtfika och gud vet allt. Jag försöker ignorera vilken dag det är och strunta i den.

/Hanna

Kommentera

