Kyligt – Tjockisbloggen.se

Kylan har nu officiellt även nått Tallinn, jag tycker inte om det. Ni känner mig, jag hatar att bylta på mig lager med kläder och täckbyxor och sådana fula plagg. Jag hatar vinterkläder, de är fula och obekväma, ju mindre kläder desto bättre. Men med -26 idag är det bara att dra på sig de där förhatliga täckbyxorna när det är dags att gå till jobbet. Skulle varit utomhus tidigare, men de planerna blev inställda.

Men helt seriöst, så här kallt, det är bara löjligt. Det är för sjutton februari, tycker det kallaste borde varit över på länge, och den där så kallade globala uppvärmningen ser jag då inte mycket av. Ge mig vår och sommar nu, det här är den värsta årstiden som finns. Börjar förstå Kat och Nadja som drar söderut.  Som imorgon, jag har en dejt efter jobbet. Hur klär man sig snyggt och dejtigt,  när det är -20 eller kallare ute? Ner till -16 så fixar jag det, kallare och jag är helt lost. Jag är inte gjort för det här vädret, shorts, klänningar, höga klackar, det är vad jag är gjord för. Inte 5 lager, täckbyxor, kängor, mössa.

Alla säger att sånt där slutar man att bry sig om när man blir äldre (eftersom jag var lika hatisk till det redan vid 14), men det stämmer inte. Jag klär på mig det, men inte sjutton gör jag det utan att muttra en massa (som ni märker). Jag vill se bra ut, och det gör vad jag vet ingen i tjocka vinterkläder. De som påstår det finns snygga täckbyxor och liknande, vart då? Jag har levt i norrland i 26 år, inte har jag då sett några. Inte under mina 2 år här heller. Som jag sa, ge mig vår nu!!!!!!! Fördelen är iaf att vi alla går runt och ser lika jävliga ut :-).

/Hanna

One thought on “Kyligt – Tjockisbloggen.se

Kommentera

