Träningsvärk – Tjockisbloggen.se

Ajaj vilken träningsvärk jag har idag *s*. Vågar jag skriva att jag har fått träningsvärk i rumpan och höfterna eller blir jag utskrattad då? Jag lovar att det beror på att vi var på gymmet igår och inga andra ”aktiviteter” som man kanske hade kunnat tro 😉

Var på Inpuls igår och tränade första gången sen jag förnyade mitt träningskort för en månad sen, ledsnade på att vänta att min halvförkylning skulle gå över (haft ont i halsen till och från i en månad). Det var riktigt skönt att komma igång igen, min älskling var också med men han hade bokat tid med personlig tränare så vi tränade inte tillsammans men planen är att göra det framöver.

Hade tänkt börja lite lugnt eftersom jag känner mig lite ur form plus att jag har nya träningsskor (lätt att få skoskav första gångerna) så målet var 20 min i rask takt på löpbandet. Men det rullade på så skönt och lätt att det blev istället 40 min rask promenad i lätt uppförsbacke så lite stolt var jag över mig själv igår att jag orkade mycket mer än jag trodde, kondisen är inte så dålig ändå…

Men idag känns det i rumpan och höfterna haha. Är otroligt glad att jag faktiskt unnade mig att lägga lite mer pengar på ett par riktiga träningsskor för de är otroligt sköna och inget skav alls efter första gången som blev en ganska bra bit i nya skor ändå. De förra skorna som jag hade var ett par Adidas som jag köpte på Coop Forum på halva reapriset (149 kr tror jag) för många många år sedan och de var stenhårda och hade ingen pronation så jag gick snett i dem.

Förutom att träna så var jag på måndagskursen igår, vi pratade om förra veckans känsla som var ilska… Vad som är berättigad ilska och vad som inte är det, hur man ska hantera det och vad ilska gör med oss när vi blir arga. Det var riktigt intressant, som alltid, och man lär sig mycket om sig själv och olika strategier för att försöka komma tillrätta med beteenden man har som man kanske inte vill ha eller mår bra av. Till nästa måndag har vi känslan skam att jobba med och det ska bli roligt att sätta sig in mer i vad som händer med kroppen och varför man reagerar på vissa sätt och hur man ska förändra det.

Kan säga att om man får möjlighet att gå kurser liknande färdighetsträningen som jag går på så ska man absolut hoppa på för det är verkligen bra och lärorikt! Visst kan en del grejer vara lite ”flummiga” och allt fungerar inte för alla, men det är spännande och nyttigt att gå den här kursen, man lär sig mycket om sig själv och att agera tillsammans/gentemot andra människor och man får själv välja vad som fungerar för en själv.

Ska avrunda det här inlägget för jag ska upp på stan på ett tag… Ska gå förbi Make Up Store och surra med en kompis som jobbar, Cilla. Fick min mössa igår som jag beställde från Asos.com men den var för liten för mig så Cilla ville testa den så jag ska gå förbi med den där så hon får testa, tror den kommer vara skitcool på henne 🙂

Här kommer två bilder på världens sötaste hund som leker båt i en Ellos-kartong *s*.

/ Sarah

Kommentera

