Huttrar och fryser – Tjockisbloggen.se

Sitter under min värmefilt och huttrar och fryser, brrrr. Är ”bara” runt 20 grader kallt ute men det blåser ganska ordentligt plus att det är lite fuktigt i luften så det känns snarare som minus 40… De har iaf lovat varmare väder framåt helgen så jag hoppas verkligen verkligen att det stämmer!

Har varit trött hela dan för vi blev väckta av telefonen strax före kl 2 inatt av att sambons jobb blivit rånat och eftersom han är ställföreträdande stationschef så går larmen direkt till hans telefon. Så han flög ur sängen och hoppade i kläderna och rusade till jobbet, inte kunde jag ju somna om efter det… Han kom hem igen strax efter 4 så då gjorde jag iordning lite té och så satt vi uppe en stund så han fick slappna av lite. Usch så otäckt att det händer såna här grejer!

Har lite träningsvärk idag efter att vi var på gymmet igår, mitt mål var 25 min på löpbandet men det blev 40 min istället. Tycker det är kul att dels se att jag klarar mer än jag tror och att jag kan pressa mig själv att orka lite till, en sista extra push så det verkligen känns i hela kroppen. Måste dock ringa Inpuls och kolla om någon har hittat och lämnat in min sjal för jag glömde den där igår och jag gillar den verkligen så jag hoppas.

Idag är det vilodag för kroppen men imorrn förmiddag ska vi iväg till gymmet igen och ”riva av ett träningspass”. Ångrar inte för en sekund att jag förnyade mitt medlemskort även om det svider i plånboken varje månad, men det är ju en investering i min hälsa plus att det är så roligt att kunna göra det här tillsammans med David istället för att gå ensam.

Har varit en snabbsväng på stan idag faktiskt, var i behov av en ny vattenflaska då min gamla luktade obeskrivligt illa och smakade äckligare än femton år gammalt akvarievatten… Var smart och köpte en med så pass stor öppning att det faktiskt går att diska den så den håller sig fräsch längre.


Adidas vattenflaska, 40 kr på Team Sportia

Nu börjar det väl vara dags att ge Igor hans middag och sen ut i kylan på promenad… Tur att han är lika frusen som mig så det blir inga långa promenader inte.

/ Sarah

 

Kommentera

