Sol, shopping, engelsk konfekt – Tjockisbloggen.se

Solen skiner starkare än någonsin och jag inser hur mycket vädret påverkar hur jag mår… Känner mig gladare, piggare, mer rastlös för jag har så mycket energi som jag behöver göra av med för att kunna varva ner. Det beror till 90% av vädret för jag är väldigt beroende av ljus (och värme) för att må bra.

Det beror nog också på att läkaren har justerat min medicindos för att försöka hitta en lämplig nivå där jag får ut ännu mer effekt av mina mediciner. De funkar bra och jag mår mycket bättre med medicin än utan, men tyvärr innebär det att min frukost består av sju tabletter och jag har lätt ”fobi” mot att svälja piller för jag tycker de fastnar i halsen så det är lite jobbigt. Har dock hittat ett sätt som funkar ganska bra, lägger tabletten så långt bak på tungan som jag kan och sen sköljer jag ner den med smoothie eller drickyoghurt som är lite tjockare och ”drar ner tabletten”.


Min favorit, innocent med smak av äpple och kiwi samt lime

Enda nackdelen med det här snabba väderomslaget som blev är att jag fått tillbaks min gamla ledvärk… Känner av det framförallt i fingrarna och knäna men även käkarna värker så det är lite jobbigt att äta hårda saker *s*. Men jag vet ju att det går snart över, däremot så känns min rygg ganska okej för tillfället (har precis som Hanna ett bråkande diskbråck sedan ett par år tillbaks) och det är jag glad för för man blir så begränsad just när ryggen värker. Nåja det här skulle ju inte bli ett inlägg där jag beklagar mig över diverse krämpor, det skulle ju vara glada miner och så 🙂

Helgen var jättebra, hade världens mysigaste helg med David och Igor… Ätit god mat, sett film och spelat tv-spel. Vi hann också med att vara i en gör-det-själv-hall på OK och tvätta, polera och vaxa hela bilen vilket kändes i armarna dagen efter kan jag säga! Men det var roligt att göra det tillsammans om än jag trodde armarna skulle lossna efter tredje varvet runt hela bilen (fast taket fick jag överlåta åt David eftersom jag inte når upp *s*) och fint blev det 🙂

Igår så var jag ett par timmar på stan med Sara, snackade skit och provade massa kläder både här och var. Längtar så mycket till våren och sommaren och allt roligt som händer för nu börjar vår- och sommarkläderna dyka upp i butikerna och locka med härliga färger och mönster *drömmer om sommar och sandaler, bara ben och bikinis*.

Shoppade faktiskt för första gången på väldigt länge, har ju dels haft lite dåligt med pengar (vilket jag fortfarande har) och knappt varit på stan alls för jag har haft noll energi att gå utanför dörren i princip. Men det blev ändå billigt för jag använde mitt presentkort som jag fick av min älskling i julklapp och som jag ville spara tills jag hittade något jag verkligen ville ha 🙂

Härligt vårig klänning i storlek M från H&M.
Påminner mig om engelsk konfekt 🙂


Svart tunn vårjacka i lite pösig modell med dragsko
i midjan och längst ner, ”infällbar” kapushong.
Storlek M från H&M (fanns även i kittfärg).

Planerna för den här dagen är att ta mig iväg till Apoteket och ruinera mig på mediciner, mitt högkostnadsskydd har tyvärr gått ut så det blir till att lägga ut ungefär 900 kr på ett köp den här månaden vilket svider fint i plånboken. Men har ju inget annat val… Har även tänkt ta med mig Igor på stan en vända på eftermiddan så han får socialträna lite och förhoppningsvis bli trött i huvudet, han har så mycket energi på kvällarna att han håller på att göra oss tokiga.

Har lite bilder jag tog med telefonen igår när vi var ute och busade med hans älskade kampleksak 🙂 Den enda leksaken som faktiskt håller att leka med, så länge han inte får ha den själv för då styckar han den på mindre än en minut så det gäller att man hänger i handtaget (vilket inte är det lättaste när han sliter allt han kan).

Världens finaste busigaste Igor *kärlek*

Nu ska jag ta och hänga lite tvätt och sen ta mig en tur i duschen innan jag ska ta itu med dagens göranden.

/ Sarah

Kommentera

