Var är formerna? – Tjockisbloggen.se

Idag så fick vi ett newsletter från KappAhl med reklam för deras senaste plagg i XLNT-kollektionen… Blev väldigt besviken måste jag säga för de verkade lägga ner till och energi på att lyssna till sina kunder när de gjorde sina undersökningar. Tyvärr så verkar de inte alls ha tagit till sig av vad ”plussisar” vill ha för deras plagg saknar totalt form och snygg design.

Men tyvärr är inte KappAhl ensam kedja om att sakna snygga former (eller former överhuvudtaget) på sina plussizekläder och det ser vi ett tydligt bevis på här nedan… Dessa plagg är från KappAhls XLNT, Lindex Generous. H&Ms BIB samt Ellos Pluscollection.

BESVIKELSE!!!!

/ Sarah

6 thoughts on “Var är formerna? – Tjockisbloggen.se

  1. Men va f-n!? KappAhls kläder är ju bland det fulast jag sett, med Ellos tätt i hälarna. Den svarta toppen från Lindex är nog det enda plagg jag skulle ta på mej (i brist på annat) av detta utbud.

  2. Hmm ja inte speciellt snygga grejer… Lindexgrejerna var ju snyggast tycker jag om man måste välja…

    Men det är väldigt fyrkantiga kläder nu. Korta tröjor som ska vara oversize samtidigt.

    Jag hittar nästan inga kläder som jag tycker jag passar i, allt sitter ju som tält, och när man har större bröst så står ju allt rakt ut och hänger rakt ner från axlarna typ. 😛

  3. Fröken Frodig – Jag håller med dig, värst var ju alltså KappAhl´s kläder… De är inte bara fula, de är gräsliga! Både mönster och ”form”.
    / Sarah

  4. Emma . Jag vet hur det är! Jag som dessutom är kort med stora bröst och breda höfter ser ju ut som en dvärg i en jättes kläder i såna tröjor *s*.

    En annan sak jag märkt är att de flesta tröjor har så snäva ärmar, sömmen som borde sitta på axeln sitter ju mitt på armen och det är såå obehagligt, kan inte alls med det! (ska döpa det till gäddhängsstryparärm)
    / Sarah

  5. Lindex kläder var väl mest ok, jeansen har jag faktiskt tittat på. Jag skulle vilja ha ett par ”boyfriendjeans”.

    //Martina

  6. Martina – Tror det var på H&M jag såg jättesnygga boyfriendfit-jeans faktiskt 🙂
    / Sarah

Kommentera

