Härlig helg – Tjockisbloggen.se

Oj vilken underbar helg detta har varit på alla sätt och vis… Strålande väder, underbart sällskap, god mat och en flaska vin, väldigt oväntad present och shopping 🙂

I fredags så fick jag en helt otroligt oväntad överraskning av min älskade när han kom hem från jobbet, nämligen ett presentkort på KappAhl på hela tusen kronor! Blev så chockad att jag nästan höll på börja grina, jag är verkligen inte den som förväntar mig fina presenter eller gåvor utan blir minst lika glad för en puss från min älskling (som jag får så ofta jag vill *s*) 🙂

Även jag hade en liten överraskning till honom (oss båda iofs) så det passade ju bra även om det inte med hästlängder slår hans surprise… Jag lyxade faktiskt och köpte en flaska vin på Systembolaget, det händer kanske två gånger per år att vi dricker vin eller sånt så det kändes väldigt extravagant.


Asti Martini, kostar 69 kr på Systembolaget
Väldigt gott och lättdrucket, ett av få viner vi gillar

Till middag så gjorde vi egna hamburgare med bröd, bacon, ost, tomat och klyftpotatis. Supergott! Och till efterrätt så gjorde vi egen fruktsallad med äpple, clementin, päron och banan… Sparade halva flaskan vin till lördagens middag som bestod av hemgjord pizza och sen fruktsallad till efterrätt igen och det var också riktigt gott. Vin och fruktsallad passar grymt bra ihop, något otippat tyckte jag att bästa kombinationen var banan och vin *s*.

Igår, lördag, så passade jag på att gå en vända på stan och kika på KappAhl eftersom jag fick det fina presentkortet av David. De hade fått in så mycket snyggt i den nya kollektionen Bloom men tyvärr så satt allting konstigt och tältigt på mig men det var fina färger och mönster som lovar sommar och värme 🙂

Jag fastnade i alla fall för ett par underbart sköna, mjuka jeans som faktiskt kommer från XLNT (plussizeavdelningen). Det är lite workerstil eller hur man ska säga och de är mjukare än vanligt jeanstyg, satt riktigt snyggt och skönt… Hade dessutom ett sms med 25% på valfria byxor så det kändes extra prisvärt 🙂

KappAhl XLNT strl 44, 399 kr
(färgen på nedre bilden är mer likt hur de ser ut i verkligheten)

Hittade även en så snygg tröja på rea som inte är min vanliga stil men den var rolig och snygg, dock var den storlek 36/38 men som vi alltid brukar predika ”man ska inte stirra sig blind på storlekslappar utan våga prova” så jag tänkte att jag testar väl så får jag se om den passar… Och det gjorde den!

 

KappAhl Happy collection strl 36/38, 129 kr på rea

Långärmade, lite längre tröjor som sitter löst och inte är så urringade är något som jag verkligen trivs bra i och alltid kan ha för mycket av. Så det fick bli en topp från deras kollektion Number One också… Supermjuk och även om jag vanligtvis inte är så mycket för rosa så gillade jag den här färgen, den fanns även i mörkblå/vit men nu till våren så är det roligt med lite mer färg och den passade väldigt bra till jeansen.

KappAhl Number One storlek L 44/46, 199 kr.

Förutom att äta gott och shoppa så har vi tillbringat en hel del tid på balkongen med att lyssna på musik, titta på folk och lösa korsord. Inte många här i norr kan säga att de sitter i t-shirt på balkongen i början av mars 😀
När solen ligger på så är det runt 20 grader varmt därute och sen har vi ju en terrassvärmare också men den har vi inte behövt använda i helgen för solen har verkligen strålat…

Måste dock säga att det var väldigt konstigt väder igår, hela dan fram till eftermiddan var det strålande sol men sen började det bli molnigt. Helt plötsligt kom det världens snöstorm lagom tills Igor hade fått sin middag och skulle rastas men den varade knappt en timme och sen klarnade det upp lite igen även om det inte blev sol igen. Sen på kvällen var det riktigt stjärnklart ute och jättevackert och idag skiner solen från knallblå himmel.

Nu ska jag parkera mig på balkongen en stund innan solen försvinner bakom hustaken, förutom att tvätta ikväll så har jag inga planer alls utan tar dagen som den kommer.

/ Sarah

3 thoughts on “Härlig helg – Tjockisbloggen.se

  1. Jag gillar ju färger och mönster, men jag tycker ändå att Bloom-kollektione är lite väl plottrig… Det är lite synd.

    //Martina

  2. Men den där mönstrade toppen i mitten var väldigt snygg. =)

    //Martina

Kommentera

