Utehelg – Tjockisbloggen.se

Den här helgen har det blivit mycket äventyr, för ovanlighetens skull. I fredags blev det After Work med tre kollegor från biblioteket (plus min sambo). I Luleå faktiskt, tre av oss bor i Luleå så Pitebon fick vackert finna sig i att åka hit. =) Det blev först middag på Diamant – mmm, indiskt – och sen hade vi planerat att gå på Bishops men klockan 21 var det fullknökat där inne så det blev Allstars istället. Jag hade faktiskt inte varit där tidigare, hör och häpna, men förutom att de höjde musiken undan för undan så var det helt ok… så länge man inte tittade så noga på tvskärmarna så att man slapp se sporten. 😉

Men fredagar är ju inte den piggaste dagen på veckan, den första kroknade redan strax efter 22 och åkte hem, vi andra höll ut till sista ordinarie bussen 23.35 men sen var det definitivt läggdax. Min Piteboende kollega sov över hos oss så på lördagen gick vi och åt brunch på Uni:k tills dess att hon åkte hem till sin katt.

Min stackars sambo hade förresten det tveksamma nöjet av att sitta och höra fyra bibliotekarier diskutera jobb i ett par timmar på Diamant – men det kan han gott få ta med tanke på att det brukar vara han och våra andra datornördiga kompisar som går loss på WoW- eller datordiskussioner i vanliga fall. =)

Igår, efter brunchen, blev det Bishops hur som helst. En kompis till oss hade sin bror och hans fru på besök, och Stefan, som brorsan heter, ville gå på Bishops och dricka whiskey så de hade bokat bord på Bishops inne i ”biblioteket” från 16.30. Vi åt mat – fish n´chips! det varkar som att det kommer att bli min standardrätt när vi går dit – och drack öl, whiskey och drinkar till omkring 22.45. Eftersom vi var såpass många fyllde vi dessutom upp hela biblioteket så det kom in folk lite då och då som besviket fick gå därifrån eftersom det inte fanns några lediga platser… (ungefär som jag och mina jobbarkompisar i fredags, alltså).

Efterrätt: ljummen chokladkaka med egengjord vaniljglass.
Dock inte min, men jag fick smaka lite av den. Jättegod. =)

Och, under över alla under, jag drack en Young´s Double Chocolate Stout och tyckte faktiskt att den var ganska god! Jag som verkligen inte gillar öl. Det kanske var de två drinkarna som talade, men hur som helst gick en halfpint ÖL ner utan problem – jag måste testa fler sorter för att se om det finns mer öl jag kan dricka. Är ju lite trist att gå på Bishops när man varken dricker öl eller whiskey…

Idag sitter jag framför datorn i pyjamas och funderar på om jag kanske ska baka minisemlor. Sambon har beställt såna och det är ju faktiskt fettisdagen på tisdag.

//Martina

P.S. Min gråa kjol från Ellos gick sönder i bilolyckan så idag beställde jag en ny. Det råkade visst slinka med lite annat också – ett par turkosa leggings, en svart tunika och en svartvit hundtandsmönstrad kjol, som jag hoppas kommer att passa. =)

Kommentera

