Min nya lägenhet älskar mig… – Tjockisbloggen.se

…så pass mycket att den inte gillar att släppa ut mig :-). Tror det bara är jag som inte fått in tekniken med låset ännu dock. Såg till att dörren blev ordentligt stängd efter tips från Nadja hur man gör. Problemet var bara att när jag sen skulle ut, då var den omöjlig att låsa upp. Som tur var så hade jag Matilda som väntade utanför, så jag kastade ut nycklarna till henne så hon kunde hjälpa till :-). Mitt expat gäng jag fikade med igår, igen, kom på att den perfekta inflyttningspresenten vore en repstege så jag kan klättra ut genom fönstret i sådana fall. Jag skulle inte ens bli förvånad om de dök upp med en sådan på min inflyttningsfest nästa helg.

Har lärt känna helt underbara människor senaste veckorna, vi är en extremt internationell grupp som träffats online. En expat är en person som är en världsmedborgare skulle man kunna säga. Född i ett land men har valt att flytta till ett annat, eller som flyttar runt i världen. I vår lilla grupp som ses en gång i veckan så har vi nu människor från Sverige, Tyskland, USA, Ryssland, Österrike, Portugal, Serbien, Kreta/Storbrittanien (samt en hedersexpat från Estland) och gruppen ökar stadigt. Igår var vi 10 stycken som sågs och pratade, åt pannkakor och hade vansinnigt kul.  Jag räknar alltid med ungefär 2 timmar (det är jag som planerar träffarna, när var hur vi ses och sköter våran facebook grupp), det brukar sluta med 4-5 timmar. Men det är ju positivt.

För övrigt vill jag bara säga en sak: HALLELUJA för rena strumpor! För första gången på två år är mina strumpor rena när de kommer ut tvättmaskinen, och de droppar inte. Älskade fungerande tvättmaskin, överge mig aldrig.

/Hanna

Kommentera

