Spring för livet – Tjockisbloggen.se

Tycker att rätt låt vann Melodifestivalen men det fanns flera bra låtar med i år. Några som jag inte alls gillade första gången men som sedan blir bättre och bättre för varje gång man lyssnar… Som denna till exempel, det är ju inte schlager för mig men låten och texten (innebörden) är bra.

/ Sarah

 Du säger att du har förändrats
 Att du aldrig menade att slå
 Du säger att allt har förändrats
 Om jag ville, så skulle jag förstå
 Man skadar inte den man älskar
 Vilket du faktiskt säger att du gör
 
 Jag lever med mina minnen
 Och sår som ingen kan se
 Jag lever med mina minnen
 Försöka glömma är ingen idé
 Man skadar inte om man älskar
 Vilket du faktiskt säger att du gör
 
 Spring för livet om det är dig kärt
 Att slå tillbaka, det är det inte värt
 Du kan inte förändra, du kommer aldrig förstå
 Det enda du kan göra är att gå
 Det enda du kan göra är att gå
 
 Du skadade hela mitt väsen
 Du sa att jag alltid gjorde fel
 Du klagade på hela mitt väsen
 Tills jag inte längre var hel
 Man skadar inte om man älskar
 Vilket du faktiskt säger att du gör
 
 Spring för livet om det är dig kärt
 Att slå tillbaka, det är det inte värt
 Du kan inte förändra, du kommer aldrig förstå
 Det enda du kan göra är att gå
 Det enda du kan göra är att gå
 
 Och jag älskar livet
 Det får du inte ta ifrån mig
 För om nu hat är motivet
 Så finns där inget hat hos mig
 
 Spring för livet om det är dig kärt
 Att slå tillbaka, det är det aldrig värt
 Du kan inte förändra, du kommer aldrig förstå
 Det enda du kan göra är att gå
 Det enda du kan göra är att gå
 Det enda du kan göra är att gå


Kommentera

