Mirakel kan ske – Tjockisbloggen.se

Imorse vaknade jag, världen största sjusovare, klockan 8.00. Inte nog med det, jag hade väskan packad och klar och tog mig till GYMET! Förnyade äntligen mitt kort och körde ett pass ihop med en kompis som köpt kort där. Har så mycket lättare att ta mig till gymet om jag planerar det ihop med någon, det innebär inte vi måste träna ihop dock. Bara att man motiverar varandra att gå dit och göra sin 1-1,5 timme 3 gånger i veckan. Troligen kommer det bli måndag, onsdag och fredag innan jobbet. Mina ben kommer vara döda imorgon, men å andra sidan kommer B vara lika död i de muskelgrupper han körde.

Cardiosalen på mitt gym

Att det dröjt så länge sen jag var där, omkring 6 månader, är som ni förstår pga ryggen. Men nu känner jag äntligen att jag inte längre är rädd att skada mig. Ska ändå boka in något pass med PT för säkerhets skull. Visst, det är 25 euro, men det kan det vara värt för att gå igenom vad som är lämpligt och olämpligt för mig med tanke på ryggen. De har en specifik tränare som sysslar med rehab så det låter toppen.

Del av gymet, men det är väldigt stort.

Jag har gett mig sjutton på att bli bra igen, och jag saknar mina muskler som helt gått och gömt sig efter 6 månaders vila. Min rumpa får gärna flytta sig upp där den satt innan, och min benstyrka är inte som den var. men det ska jag få ordning på!

/Hanna

Kommentera

