Den som väntar på något gott… – Tjockisbloggen.se

Jag är nog en av världens mest otåliga människor alltså… Är den första att erkänna att tålamod och lång stubin inte är några av mina egenskaper utan saknas helt.

Ett bra exempel är att jag hatar att se ”vanliga” tv-program numer, sen vi skaffade inspelningsbar digitalbox med hårddisk så har jag blivit enormt bortskämd med att slippa se reklam, vi spelar in programmen och väntar minst tio minuter med att börja se så att vi kan snabbspola förbi reklamen.

Vet ni hur irriterande det är i till exempel en film när man vill veta vad som ska hända och de bryter för reklam mitt i? Eller när man ser Americas Next Top Model och det är lika mycket reklam som program *irriterad*.

Tycker att det ska finnas en funktion som gör att teven automatiskt byter kanal under reklamen till en annan kanal där det inte är reklam just då, eller spelar upp en musikvideo eller ett bildspel med egna foton… Bara drömma vidare och tills det händer fortsätta att spela in programmen man vill se.

Som jag skrivit tidigare så har jag blivit intervjuad för en tidning och fotad av Maria, Photo by Maria och jag längtar sååå tills tidningen kommer! Den ska komma ut i butik den 22 mars om jag minns rätt och de skulle få den lite tidigare till redaktionen så då skulle de skicka upp några exemplar till mig. Vill se den nu ju! Vet inte vilken av alla underbara bilder som Maria tog som de har valt att publicera så det ska bli spännande, vet vilken jag hoppas på…

Som sagt var tålamod är inte min starka sida och kanske nånting jag faktiskt borde träna på 🙂

/ Sarah

4 thoughts on “Den som väntar på något gott… – Tjockisbloggen.se

  1. Hej, Vad roligt att hitta hit !
    Jag fick ovan nämnda tidning i dag med posten ( den kommer ju lite tidigare när man prenumererar) och hittade på så vis eran blogg. Jag försöker lära mig att leva efter tesen att storleken på kroppen inte spelar någon roll, men med div missnöjen i ca 25-30 år så är det svårt. Men jag har i alla fall börjat bearbeta mig själv och hoppas klara det fullt ut med tiden. Förhoppningsvis kanske jag kan få lite `peppning`på köpet av eran blogg.

  2. Vad skönt att se att det finns flera med samma tankar som än själv :).
    Har också inspelningsbar box och kör samma knep som du. Men ibland när jag ser på tv så tar jag upp kontrollen för att spela förbi reklamen men blir lika besviken varje gång jag inser att jag ser ”live” och inte kan spola :).

  3. Jag såg dej i den tidning du skriver om (om du inte har varit med i flera olika förstås) och det var en jättefin bild på dej! Intervjun var också mycket bra 🙂

  4. Åh har ni redan sett det? Jag har inte fått mina tidningar ännu så jag har själv inte sett artikeln än!
    Väntar med spänning och hoppas att de ska dimpa ner i brevlådan idag för det ska bli roligt att se reportaget 🙂
    / Sarah

Kommentera

