Jag är med i tidningen – Tjockisbloggen.se

Idag damp Må Bra äntligen ner i min brevlåda! Har, som jag berättat tidigare, blivit intervjuad av en tjej vid namn Anna och sedan stylad och fotograferad hos studion Photo by Maria.

Artikeln och fotot hade jag fått se innan för att godkänna det men det var ändå roligt att se det i tryck och jag är jättenöjd!

Det enda som känns tråkigt är att de på framsidan har texten ”Gå och nå ditt viktmål! Tappa 2-6 kg på en månad”. Vilket känns ganska fel med tanke på att artikeln jag ställde upp på handlar om att vara nöjd med den man är och vara stolt över sin kropp.

Tidningen och artikeln finns att läsa på internet för den som inte vill köpa tidningen, klicka här.

/ Sarah

4 thoughts on “Jag är med i tidningen – Tjockisbloggen.se

  1. Hej Sarah!

    Trevligt reportage!

    Jag vill gärna säga att jag beundrar din inställning till allt. Du tar vara på livet och låter inte en massa negativt påverka din grundsyn…framför allt tycker du om dig själv!

    Önskar jag hade en 10-del av det! Önskar jag tyckt liiite om mig själv!

    Tyvärr kan jag inte förlika mig med min övervikt så har börjat tänka på GBP nu som allra sista utväg…vill egentligen inte, men känner att jag inte klarar att leva med denna vikt längre.

    Jag kan inte ens klippa mina tånaglar eller knyta mina skor längre…når inte dit. Det blir fotvården och skor att ta på med hjälp av skohorn, utan snörning/knäppning! Det är skitjobbigt!

    Jag har jojobantat i över 40 år nu och orkar inte mer…orkar inte heller med övervikten som begränsar mitt liv!

    Ha en underbar vår med älsklingen och pälsklingen 🙂

    /GITT@N

  2. Bra intervju tycker jag. Och sen har du så himla fina knallblå ögon!

  3. Hej Gittan! Vad roligt att du tycker om artikeln och att du kikade in här hos oss 🙂

    Det har tagit väldigt länge för mig att komma hit där jag är idag och visst har det varit en jobbig resa under tiden, men det är värt att lägga ner tid och omsorg på att lära känna sig själv. Det finns så många olika saker som påverkar hur vi mår, inte minst vår syn på oss själva och det viktigaste är inte att se ut som ett ideal eller bli omtyckt av andra.

    Huvudsaken är att DU mår bra i dig själv och om du känner att du inte mår bra med din kropp så är det något du måste fundera över och oavsett vilka val du gör i framtiden så ska det vara för din egen skull, av fri vilja.

    Oavsett vad du väger eller hur du ser ut så är du en otroligt vacker människa både inuti och utanpå, jag önskar dig all lycka i framtiden och hoppas att du ska nå den punkt där du mår bra och trivs med dig själv.

    Vill du ha råd och stöd under vägen så tveka aldrig på att skriva till oss, antingen som en kommentar eller om du vill maila till oss (adressen finns under Kontakta oss).
    / Många kramar Sarah

Kommentera

