Shoppingdag och så vidare – Tjockisbloggen.se

Min kompis S har fått nytt jobb och för att fira detta (plus att hon tyckte att hon behövde lite representativa arbetskläder) tillbringade vi en stor del av dagen på stan idag. S shoppade hejdlöst – nå ja, inte riktigt hejdlöst, men nästan – och jag hittade också ett par saker. Tyvärr led jag av en snålt tilltagen budget och kunde därför inte köpa den sjukt snygga svarta skinnjackan jag hittade på KappAhl. Det här blev det istället (och jag ber om ursäkt på förhand för den usla bildkvaliten. Vi har inget naturligt ljus whatsoever i hallen):

Rödvitrandig klänning från Indiska, strl L, 199 kr. Skärpet hör inte till klänningen utan kommer från en annan klänning som jag beställde från Ellos i höstas. Skorna är gamla, inköpta på Ecco för kanske tre år sen.

70-talet ringde och ville ha tillbaks sin klänning (tunika?).
Också från Indiska, strl L, 179 kr.

Svart kjol från Cubus, strl XL, 99 kr. Helt omöjlig att fota snyggt och detaljerna syns inte alls – den är ”tvärrandig”, eller består närmare bestämt av breda remsor ihopsydda på bredden. Den är väldigt hög i midjan också.

Annars då? Tja, jag har till exempel börjat gå på Indoor Walking på StiL. Det är koordinerad crosstrainer i grupp och är mycket roligare än det låter – som spinning för de som inte gillar att cykla. 😉

(Jag avskyr att cykla.)

Och på fredag ska jag på After Work igen fastän jag inte jobbar. Mina före detta kollegor ska ut i Piteå så jag hakar på, ska dock försöka att hålla alkoholintaget och därmed kostnaderna på en låg nivå.

//Martina

P.S. På tisdag (29/3) fyller jag år – om nån vänlig själ vill ge mig en födelsedagspresent så finns det en svart skinnjacka på KappAhl för 599:- som det står mitt namn på… 😉 Storlek 44/46 satt som en smäck.

Kommentera

