Vad önskar ni Er i livet? – Tjockisbloggen.se

Vad är det viktiga för er, det viktiga i ert liv, vad vill ni ha för att må bra och känna tillfredsställelse?

Lyx i överflöd? Beundran, avund? Toppmoderna tekniska apparater? Märkeskläder? Att vara först med den senaste trenden? Karriär och framgång? Pengar? Familj? Vänner? Hälsa?

Hur mycket betyder andras åsikter för er? Gör ni allt för att andra ska se er som perfekta? Anstränger ni er till det yttersta för att alla ska tycka om er? Kan ni vara er själva eller gömmer ni er bakom en fasad, spelar en roll?

Är ni nöjda med hur ert liv ser ut och hur tänker ni om framtiden?

Bara några frågor från oss som gärna vill veta vad som är viktigt för våra läsare och lära känna er bättre 🙂

För mig, Sarah, så är det viktigaste i mitt liv min familj och att vi mår bra tillsammans… För mig så finns det både den lilla familjen och den stora familjen, det är så jag är uppväxt och så jag försöker att leva mitt liv. Den lilla familjen är mina närmaste nämligen David och vår pälskling Igor, den stora familjen är mina syskon och föräldrar, min farmor och kusiner… Ja hela tjocka släkten i princip 🙂

Visst uppskattar jag fina saker som snygga kläder, en bra tv, en bra dator och en mobiltelefon men det är inte saker som är livsviktiga även om jag skulle ha svårt att klara mig utan de två sistnämnda *s*. Märkeskläder och trender har aldrig varit min grej och jag har varken särskilt stort intresse eller kunskap om det.

Karriär, framgång och lyxkonsumtion har heller aldrig haft någon direkt plats i mitt liv… Karriär och framgång beror ju på hur man definierar det men jag vet att jag var väldigt bra på mitt jobb innan jag blev arbetslös, jobbade inom handel (mestadels butiksdemo) i drygt nio år. Däremot så saknar jag tyvärr utbildning då jag inte klarade gymnasiet och har försökt att ta upp mina studier efteråt men inte klarat av. Det är något som jag kan känna mig misslyckad över men kanske kan jag i framtiden hitta ett sätt att läsa in betygen som fungerar för mig, det är dock ingenting som jag planerar i dagsläget.

För ett par år sedan så var andras tankar och åsikter om mig väldigt viktiga för mig och jag gjorde allt för att vara den andra ville att jag skulle vara, vände ut och in på mig själv för att behaga andra och tappade på sätt och vis bort mig själv efter vägen. Jag blev så fokuserad på att vara en person som alla kunde tycka om att jag inte brydde mig om mig själv och började må ganska dåligt under en period…

Mycket tack vare stöttande familj och vänner så insåg jag att jag ska bli omtyckt för den jag är, inte den andra vill att jag ska vara. Och även om det har varit svårt och det fortfarande kommer bakslag så har jag lärt mig att alla människor kommer inte att älska mig eller tycka om mig, men det gör mig inte sämre för det. Det viktigaste är att jag tycker om mig själv och är den jag vill vara och trivs med, de människor som tycker om mig ändå är äkta och genuina vänner, nära och kära.

Vissa dagar är jag nöjd med mitt liv och som det ser ut, andra dagar kan jag känna mig deppig och nere men de bra dagarna är naturligtvis fler och även de dåliga så vet jag att det kommer solsken igen. Visst finns det mycket jag önskar ska finnas i min framtid (som till exempel ett bra jobb, stadig ekonomi) men världen går inte under om det inte sker och jag tänker heller inte bara sitta och vänta på att framtiden ska komma… Livet är här och nu och att oroa mig för det som komma skall gör mig inte lyckligare. Jag njuter av att ha en sambo som älskar mig precis som jag är och en underbar vovve med sammetsmjuka öron och tassar som luktar popcorn *s*.

/ Sarah

Kommentera

