Tips på bra puder? Tjockisbloggen.se

Har tillbringat förmiddan hos min fina svärmor Grethel och jobbat lite med hennes hemsida och andra projekt… Piphunden Igor fick också följa med eftersom han har så mycket energi just nu och trivs så bra där.

På väg hem så promenerade vi genom centrum och Igor charmade tre pensionärer och fyra poliser utanför en galleria *s*. Poliserna trodde att han var en valp eftersom han blir så glad att han viftar på hela kroppen och ”pratar” med folk, de trodde inte sina ögon (öron?) när jag sa att han blir 9 år i augusti 🙂

Såg imorse att mitt puder börjar sina så det är snart dags att investera i ett nytt… Tycker bra om det jag använder nu men kanske tänkte testa något nytt om jag hittar något som är billigt och bra. Vill gärna ha ett puder som tonar ner rött lite grann eftersom jag är väldigt röd i hyn vintertid, sen lägger jag ingen större summa på det heller eftersom jag bara använder det till vardags för att se mindre ut som en brandbil/tomat.


Detta använder jag just nu, Maybelline Dream Matte Powder

Tips på något bra och prisvärt puder?

/ Sarah

4 thoughts on “Tips på bra puder? Tjockisbloggen.se

  1. Jag använder just nu Lumene Matte Harmony Mineral Powder, mattar ner bra men täcker kanske inte så mycket. Prisvärt tycker jag, annars har jag använt Claudia ett par ggr, det är också billigt och bra.

    Är som du väldigt röd (på kinderna och hakan, går inte utanför dörren utan att täcka det i princip) och använder mineralfoundation som jag tycker funkar bra och inte irriterar. Har man bara rätt nyans så räcker det att ta på där man vill täcka lite, det viktiga är bara att man har en bra borste.

    Jag använder bland annat everydayminerals.com, dom har en massa nyanser och billiga provset att beställa. Man kan välja täckning och matthet, och det allra bästa – det gör inte att mitt ansikte kliar och svider! Bra borstar också, jämför man priser med Sverige så är det mycket billigare än att köpa här, speciellt nu när dollarn är låg. Oj vilken uppsats det blev!

  2. jag använder Sheer Cover. Riktigt skönt faktiskt, behöver ingen foundation eller nåt sånt, bara smacka på. sitter bra också, du behöver inte oroa dig om det duggar regn eller om du tvättar dig kring munnen att det ska försvinna. jag använder det nästan varje dag, och en burk som kostar 199 kr räckte i ungefär fyra månader eller så. beror väl på hur man sminkar sig, men jag har bara i ansiktet och lägger inte särskilt tjockt lager. lycka till!

    ps. jag köpte det inte för att jag såg det på TV Shop, utan för att sminkösen använde det på mig när jag gjorde en modell-för-en-dag-grej. jag tyckte det såg så bra ut och gillade smidigheten, så jag frågade vad det var. 🙂

    Kramar
    Annie

  3. Tack för tipsen!

    Tyvärr vet jag inte om jag vågar mig på att prova mineralprodukter igen för när jag provade första gången så fick jag en allergisk reaktion på det och svällde upp och fick blåsor…

    Har puder för några dagar till så ska kika runt lite får jag se vad det blir för nåt denna gång.

    Foundation använder jag så gott som aldrig, bara om jag ska ut på galej vilket aldrig händer nu för tiden 🙂

    / Sarah

  4. Hej Sarah! Jag har extremt känslig hy och är dessutom hyper känslig för metaller och alla mineral baserade produkter gav mig utslag precis som för dig. Tills jag prövade Everyday Minerals! Dom har helt underbart smink! Deras heltäckande base foundation puder döljer rodnader,blämmor,finnar,ärr mm och det finns olika puder för alla typer av hud nyanser, för torr/fet/känslig hy, olika grader av täckning, olika grader av glans/shimmer/glow/matt osv. Man kan beställa små test paket som är gratis och frakten är jätte billig! Deras borstar är dessutom i en klass för sig och kan inte jämföras med andra borstar på marknaden. Super smidiga och snabba leveranser. Enda nackdelen är att man bara kan handla på deras hemsida. Dom är dock helt klart värda att testa! Jag har äntligen slutat leta efter smink jag tål,tack vare Everyday Minerals. Lycka till!

Kommentera

