Nyttig, nyttigare, jag – Tjockisbloggen.se

Idag sov vi ganska länge på morgonen eftersom älskling är ledig i helgen, eller länge och länge ska jag väl kanske inte säga… Vi klev upp vid halv nio (istället för strax före 7 som vi gjort hela veckan när han jobbat) 🙂

Gav våran morgontrötta hund mat och så gick vi på en liten långpromenad alla tre, var så fint väder ute men det blåste ganska kallt. Tyvärr glömmer jag alltid (rättare sagt jag är för lat) att ta med mig kameran på våra promenader så jag kan inte visa hur fint det är här…

När vi kom hem så åt vi ”långfrukost” och såg ett avsnitt av MacGyver, så jäkla kult och roligt att se *riktiga nördar* 😀

Har även hunnit med att vara en sväng till Biltema, Elgiganten, Willys och till djuraffären för att inhandla en säck med hundmat. Jag bestämde efter att ha läst en massa att vi skulle prova att byta ”sort” på Igors mat, vi är jättenöjda med Halla hundfoder och han mår bra av det och tycker om det. Men av Halla Standard så skulle Igor äta ca 9 dl per dag och han är ganska liten i maten så han fick inte i sig allt det, därför bestämde jag att vi ska prova med Halla Medium som han bara ska ha drygt 5 dl av per dag eftersom det är mer fett och protein i det.

Gav honom det gamla fodret uppblandat med det nya även om det är samma ”märke” och den rackaren petade ut den gamla maten och slängde de kulorna bredvid skålen! Så antingen tycker han mer om det nya fodret eller så är det bara nyhetens behag… Ska bli intressant att se om han går upp eller ner i vikt eller påverkas på något annat sätt av den här nya maten. Han är jättefin i pälsen och har inga problem med eksem eller dålig mage sedan vi bytte till Halla foder så vi är väldigt nöjda, att det sen är både billigt och svenskt gör ju inte saken sämre!

Svärfar ville bjuda oss på middag och att vi skulle hockeyn hos honom men jag är så himla trött och har lite ont i huvudet så jag valde att stanna hemma. Tog med mig Igor en sväng på stan idag igen och gick genom hela marknaden utan problem, han var så duktig så jag är sprickfärdig av stolthet! Ni som träffat våran hund vet att han älskar människor och gärna vill sitta i famnen på alla man möter, pussar är han också väldigt förtjust i, så ni vet hur jobbigt det kan vara att gå med honom bland folk. Men träning och mera träning ger resultat! *stolt matte och husse*

Nu ska jag lägga mig i soffan och slösurfa lite (håller ett öga på hur det går i hockeyn såklart, håll tummarna för Luleå) och smaska på några kiwi som jag har slevat upp i en skål 🙂

/ Sarah

Kommentera

