Lyx, shopping och vår – Tjockisbloggen.se

Igår så var jag på stan med Sara, strosade runt och snackade skit, kollade runt i butiker och njöt av vårsolen som strålade. Eftersom vi gick redan på förmiddan så var det inte speciellt mycket folk vilket var skönt, vi har båda två svårt för stora folksamlingar och får lätt panikkänslor om det blir för trångt…

Kunde i alla fall konstatera att trots att solen sken ute och många tvingades jobba i det vackra vädret så var humöret hos de flesta på topp. Tycker alltid det är roligt med trevlig butikspersonal och skulle det vara tvärtom så är det helt klart en anledning för mig att undvika en viss butik (har inte varit in på Lindex sedan i höstas just därför). Så ett plus för trevlig personal på Åhléns, H&M och Scorett där man alltid känner sig välkommen 🙂

Är i stort behov av nya underkläder eftersom de tvättas så ofta att det fort blir utslitna men jag hittar aldrig just den modellen som jag vill ha *kräsen*. Antingen är de för låga i midjan eller så är de för höga, för pösiga eller för tighta, skarpa sömmar som skaver är ett annat stort problem… Dessutom är inte underkläder speciellt billigt 😦

Men jag investerade faktiskt några kronor i en väska, ett par superfräna gummistövlar och riktig lyx, nämligen en bukett med tulpaner!

Väskan var ingenting som jag hade behov av, snarare tvärtom, och David suckade när jag visade den ”inte en väska till” *s*. Men den var fin, lagom stor, jag var less på min ”gamla” svarta och den var billig 🙂


Väska i skinnimitation från H&M, den är lite mer rödaktig i verkligheten.


Här ser man dels färgen bättre och så ser man att
axelbandet egentligen inte hör till väskan.

Hade sån tur att det fanns bara en enda väska kvar och eftersom den helt saknade axelband/handtag (någon som har tyckt att de behövde ett extra kanske?) fick jag den för superpriset 99 kr (ordpris 299 kr, 149 kr på rea). Köpte axelbandet på Röda Korsets secondhand för 20 kr, äkta skinn så även det ett fynd. Man tänker inte på att det inte är exakt samma som väskan för de passar väldigt bra ihop och även om jag inte är så mycket för äkta skinnprodukter så luktar de faktiskt väldigt gott 🙂

Sen blev det även ett par gummistövlar på Scorett som jag snavade över… Köpte ett par nya prickiga gummisar förra våren men dels så läkte de in vatten och sen var de för stora nu när jag provade dem. Och eftersom jag är ute så pass mycket med Igor och det kan vara svårt att hålla sig enbart på torr asfalt när man är hundägare så behövde jag ett par nya.


Scorett storlek 37

David frågade faktiskt varför jag aldrig kan köpa diskreta gummistövlar *s*, men sen sa han att han gillade de och tycker de är coola 🙂

Och jag är ingen diskret person så I love them! Kostade 299 kr på Scorett men jag hade en värdecheck på 100 kr som gällde sista dagen igår, fick den när jag blev medlem tidigare i år, så det blev ”bara” 199 kr vilket jag tycker är helt okej. Däremot så luktar de väldigt starkt så de har fått bo på balkongen över natten, hoppas de luktar lite mindre idag…

Slutsligen så tyckte jag att vi var värda lite lyx och ville fira att våren äntligen tycks ha kommit hit till Luleå så vi gick förbi blomaffären och kikade på tulpaner.


En bukett med tio tulpaner från Bellis Blommor, Euroflorist 49 kr.

/ Sarah

6 thoughts on “Lyx, shopping och vår – Tjockisbloggen.se

  1. Vilka fina gummistövlar! Jag gillar också färgglada skor och plagg. 🙂

    Det näst sista fotot (med en tulpan på) är jättefint! Ser ut lite som en oljemålning. Måste fråga hur du fick till det, finns det något verktyg i Photoshop/Picasa?

  2. Snygga stövlar! Köpte också tulpaner idag, min favoritblomma 🙂 Precis samma färg som dina, visst är det härligt med lite vårkänsla nu när det snart är april.

  3. Jojo – Tack! Jag använder alltid Photoshop till att redigera mina bilder, på dessa har jag fixat till skärpan och förstärkt färgerna lite grann. På det mittersta fotot så har jag lagt på ett filter som heter, om jag minns rätt nu, texture.
    / Sarah

  4. Fröken Frodig – Valde mellan dessa och en mörklila variant som också var jättefina, men dessa lyser verkligen upp hela rummet 🙂
    / Sarah

  5. Matilda – Det vet jag faktiskt inte men de är köpta på Scorett 🙂
    / Sarah

Kommentera

