Vad säger det om mig? – Tjockisbloggen.se

Min första andningspaus på flera dagar. Sitter på jobbet, lite lugnt just nu och jag kan slappna av. Har knappt hunnit ta det lugnt på en vecka, det har varit fullt upp 200%, saker efter jobbet, planer, fara hit och dit, träffa min ”whatever-he-is”, after work med kompisar, fest, middagar. Ni hör, ingen rast och ingen ro. Hela denna helg har varit helt galen, inte dåligt galen men udda!

Fredags gick jag ut efter jobbet med Sofia, käkade på Vapiano, drinkar på Butterfly lounge (jag hittade äntligen något som liknade den fantastiska drinken ”roaming avalanche” som jag drack i Shanghai!), i princip Abslout pepper med jordgubbsjuice, men denna hade även tranbär, nom nom nom. Mer drinkar på Nimeta med Maddie som mötte upp, fastnade i samtal med både Ester samt väldigt fulla Irländare på svensexa, som försökte övertyga mig att de var här för kulturen. Jag frågade dem om strippklubbar numera räknas som kultur och de tyckte att jo då, det gjorde det :-). Jo, och vi ”lånade” en svensk flagga som stog alldeles ensam i baren, vi tyckte synd om den.

Sen iväg på karaoke på O´Malleys, samt dans på Hollywood. Hela kvällen var som rätt konstig men den slår inte lördagen. Men karaoken var jävligt kul, jag älskar att stå och sjunga så om inte folk säger nu får inte du sjunga mer så skulle jag kunna stå där hela natten :-D.

Lördag, kan sammafattas med Oh My God. Fest hos mig med mest tjejer men även 2 killar som Maddie känner. Diskussionerna var kraftigt barnförbjuda och kommer inte repeteras här. Men låt oss säga att en av förklaringarna till det var att vi spelade Sanning och Konsekvens, fick ett sådant kortspel i inflyttningspresent, och vilka frågor! Tur ingen av oss är blyg det minsta.

Jag fick den fantastiska konsekvensen att skicka ett sms till 2 personer som löd ”If the police ask you what I was doing last night 00.30-01.30 please tell them I was with you. More later.”  Jag fick ett svar söndag morgon som löd ”I can not do such a thing for you”.

Exakt vad säger det om min personlighet, när mina vänner faktist TROR på ett sådant sms från mig! Jag fick även höra att ett bra ord att beskriva min personlighet är Hedonistisk. Hm, jag vet inte om jag tycker det är världen mest smickrande beskrivning :-).Sen skulle vi till Prive, men hamnade på Hollywood igen, som hade burlesk strippshow på scemat. Den biten hade vi missat, så vi blev något förvånade. Var där några timmar, sen drog jag, Matilda och Lucia hem via 24-timmars butiken och köpte käk, sen satt vi hos Lucia och snackade till kl 5. Kvällens raggninsreplik lyder: ”Do you go to this grocery store often”, notera att klockan var över 3 på natten.

Söndagen var till största delen filmtittande, serier samt på eftermiddag/kväll skönt häng med indisk mat på Cafe VS. Den dagens citat går till ”If I was filthy rich I would build a catupult to launch pigs into space”.

Båda kvällarna denna helg har jag även träffat på min ”whatever-he-is” på klubben och han har varit så konstig, men fick förklaringen igår, brutal tentaperiod. Så det blir nog bättre snart igen, vi får se.

Föresten, idag är det lön! Undrar om jag behöver nya skor 😀

/Hanna

Kommentera

