Lång frånvaro pga sjukdom – Tjockisbloggen.se

Ber om ursäkt för att jag inte har skrivit ett ord på nästan en vecka men jag har varit rejält sjuk så har inte ens slagit på datorn sedan söndag.

Liten uppdatering om förra helgen först, Davids bror kom till stan så på fredag hade vi tv-spelskväll och roade oss kungligt med New Super Mario Bros Wii (skitkul!). På lördag så blev vi bjudna på middag av samma bror och hans tjej hemma hos svärmor och hennes sambo och det var jättetrevligt.

Blev sena kvällar på både fredag och lördag så både vi och Igor var väldigt trötta på söndag och det var då jag blev sjuk. Kände mig lite halvrisig redan på lördagkväll men trodde att det skulle gå över snabbt, först var jag orolig att jag fått i mig något jag är allergisk mot (som jordnötter eller skaldjur) för det kändes så konstigt i ansiktet…

Men på söndag så började hela höger sida av ansiktet att klia, bränna och svälla upp och hela sidan inklusive tänderna gjorde så ont att jag knappt kunde röra mig. Låg däckad hela söndagen och fick läkartid på måndag förmiddag där det konstaterades att jag återigen fått en kraftig käkbensinfektion så det blev rejäl pencillinkur utskrivet (6 st 1-gramstabletter per dag i tio dagar).

På måndagkväll började jag dessutom att kräkas och kräkas, ingenting jag åt eller drack behölls mer än några minuter och så har det varit sedan dess… Så jag har legat i soffan helt utslagen denna vecka. Vände igår och idag så känner jag mig otroligt mycket piggare, ska till och med försöka att ta en liten promenad med Igor (stackaren har fått klara sig med att David rastat honom snabbt på morgonen innan jobbet vid halv åtta tills han kommit hem vid halv fem).

Vad är oddsen för att drabbas av både infektion och kräksjuka på samma gång? Lägg därtill att jag fick mens igår och nu har helvetisk mensvärk! Ska inte spela på Lotto den närmaste tiden om man säger som så… Så nu förstår ni kanske varför det varit tyst från mig senaste veckan, är först idag som jag börjar känna mig mänsklig igen och har orkat slå igång datorn.

/ Sarah

One thought on “Lång frånvaro pga sjukdom – Tjockisbloggen.se

  1. Ah, så jobbigt att må dåligt. Krya på dej (ännu mer än du redan gjort alltså).

Kommentera

