Oooops, jag svimmade visst – Tjockisbloggen.se

Dagens gympass blev intressant, stackars Ben som jag tränar med, skrämde han rejält en stund. Jag har nu gått relativt strikt 3  ggr per vecka, mån, ons och fre i en månad nu, och jag känner det. Styrkan är bättre, konditionen bättre och mina ryggsmärtor är så gott som borta. Vill verkligen ha mina muskler tillbaks, jag saknar dem, och jag tror de är på god väg att komma hem igen :-).

En av maskinerna som kördes innan jag tuppade av

För mig så är det mycket bättre att träna med en kompis än att träna själv. Ihop med en polare (helst starkare) så utmanar jag mig själv mer, jag ger inte upp bara för det är lite jobbigt. Är en tävlingsmänniska så jag pressar mig själv till max, notera då att jag tränar ihop med en hyfsat vältränad killkompis som är 1,98 lång.

Vårat program är mån: biceps och bröst, ons: ben och rumpa, fre: triceps och rygg. Sedan tar vi en av dagarna och kör mage också, vilket vi gjorde idag. Vi körde hårt redan i onsdags, mina ben känns ännu, så idag höll vi oss på samma nivå. Hur som helst, jag pressade mig väl lite för hårt. Körde magövningar i slutet av passet. Efter att vi kört crunchmaskinen så kände jag mig lite borta. Skulle bara sätta mig ner en stund men insåg att det blev inte bättre. Vi bestämmer att vi kör nervarvning och stretch.

När jag satt mig på motionscykeln (tantvarianten med stol tack och lov, annars hade det kunnat gå illa), så får jag en blackout. Hör inte vad Ben säger eller är kontaktbar alla i minst 1-2 minuter, jag svimmar helt enkelt av en stund. När jag kommer till liv är allt grått och suddigt, och jag mådde så illa, så jag fick lägga mig ner en stund och sen var jag ok. Efter att ha duschat och fått i mig protein (min standardmat efter träning är antingen kvarg eller keso med crabsticks) så var jag nästan ok igen, men har känt mig lite matt hela dagen. Får bli en lugn kväll idag. Men trots svimmandet, fy sjutton vad skönt det känns att vara igång med träning igen! Däremot tror jag att jag ska tänka efter vad jag klarar och bli bättre på att komma ihåg att äta frukost innan träning.

/Hanna

Kommentera

