Shopping och besök – Tjockisbloggen.se

Har inte haft tid att blogga under helgen för det har varit fullt upp, men på ett bra sätt så det gör ingenting 🙂

Igår så var jag på stan med min farmor och mina föräldrar som kom ner från Gällivare för att hälsa på och shoppa lite. Först var vi ute på Storheden (ett handelsområde utanför centrum) där jag var och hämtade ut farmors födelsedagspresent på Elgiganten…

Vi har gått ihop med min systers familj samt min bror och köpt en ny dammsugare till henne i födelsedagspresent, något jag visste att hon verkligen behövde. Mycket uppskattad present vill jag lova! Hon fyller egentligen inte år förrän den 29e men eftersom de ändå var här i stan och vi ville ge henne den personligen så fick hon den lite tidigare 🙂

Farmor hittade ett par så fina promenadskor på Skokanonen som hon köpte och även jag fick mig lite shoppat i helgen så det har vart roligt. Efter shoppingen så for vi hem där David och Igor väntade på oss och så bjöd vi på våfflor och kaffe innan de åkte vidare till stugan igen.

Idag har jag varit till Ica och handlat på morgonen och sen satt vi på balkongen och bläddrade i tidningar, som varmast hade vi 26 grader när solen låg på men när den försvann låg det kring 22 grader så det var varmare därute i ”akvariet” än inne i vardagsrummet *s*.

Har även hunnit med att leka lite med kameran igen, det är så grått och tråkigt ute nu när nästan all snö är borta (och det lilla som finns är svart) innan de har sopat upp allt grus så jag är lite tråkig och fotar i princip bara våra tulpaner just nu… Så ha tålamod med att det blir mycket blombilder ett tag framöver 🙂

Min shopping senaste tiden, även fått en fin-fin bloggpresent samt en klänning av min älskade farmor.


Klänning med dubbla lager nedtill från KappAhl


Nytt puder, Max Factor Facefinity


Ljuvlig sommarklänning från KappAhl


Bohem chic klänning, också denna från KappAhl


Underbar klänning från H&M, måste dock
sys om en del för att den ska passa mig

Har några outfitbilder på lager som jag ska fixa till och lägga ut så snart jag har tid, nu ska jag lägga in ett inlägg med mina tulpanbilder (så många att det får bli ett separat inlägg) och sen ska jag smyga ut på promenad med Igor och försöka låta bli att väcka min älskling som somnat i soffan med sin tidning 🙂

/ Sarah

Kommentera

