Foton och en dag på stan – Tjockisbloggen.se

Idag har jag varit en sväng på stan tillsammans med en kompis, Sara. Strosat runt och pratat, kikat på folk och kläder och även provat en massa plagg för att det är roligt och för att jag var på jakt efter en kavaj-jacka 🙂

Att prova kläder är faktiskt det bästa sättet att lära känna sin egen kropp och sin kroppsform! Man ser sig själv från alla vinklar, känner sig fram över former och figurer när man slätar till kläderna, man ser hur olika modeller passar på olika sätt. Att prova kläder är ett jättebra sätt att se sig själv som man är och lära sig att tycka om sin kropp, men kom ihåg att gå inte efter vad storlekslapparna säger utan prova dig fram och framförallt våga testa!

På Euroflorist så sålde de ut en massa blommor billigt och jag fastnade för denna vackra orkidé. Den har kostat 349:- (vilket jag aldrig skulle ge för en växt) och eftersom den så gott som har blommat ut och börjar se lite ledsen ut så sålde de den för 25 kr! Hoppas bara att denna orkidé ska klara sig bättre än de vi har haft tidigare, de har aldrig blommat igen…

Har länge varit på jakt efter en snygg kavaj-jacka eller vad jag ska kalla det… Kavaj är inte riktigt min grej och jag har haft flera stycken men aldrig trivts eller så har de inte passat perfekt så de har fått åka tillbaks till butiken. Min kropp är nog inte gjord för finkläder *s*.

Skulle vilja ha en kavajliknande jacka som är fin men funkar både till vardag och till fest, inte det lättaste att förklara hur jag menar och ännu svårare att hitta kan jag säga. Men tack vare Sara och mycket tålamod så hittade vi faktiskt en jättefin jacka på KappAhl som är väldigt lik det jag hade tänkt mig… Dock är den i linne vilket jag inte är överförtjust i (de linneplagg jag ägt tidigare i mitt liv har alltid krympt till barbiedocksstorlek), men snygg och satt jättebra.

Som tur var så hade jag fortfarande kvar en del av presentkortet som jag fick av min finaste älskling plus en rabattkupong på 25% så blev inget hål i min redan tomma plånbok 🙂
Den är storlek 44 (fanns upp till 46) och kostade 499 kr. Fanns även i en ljusbeige variant med bruna knappar.

Planerade faktiskt ganska smart idag eftersom jag visste att det skulle bli några timmar på stan (blev närmare bestämt 3½ timme puh). Så istället för att bry mig om min ”look” så satsade jag på bekvämlighet och det ångrade jag inte för en sekund 🙂


Jacka Warp från Stadium strl 42
Träningsbyxor från H&M strl 44
Löparskor Brooks från Stadium strl 37

Nu ska jag avsluta mitt inlägg med lite foton som jag har tagit igår och idag, sen är det dags att ge Igor middag och ge sig ut på promenad innan David kommer hem från jobbet och vill ha middag och kramar 🙂

/ Sarah

Kommentera

