Lonely, oh so lonely – Tjockisbloggen.se

Idag så har min älskling åkt på resa med jobbet och kommer inte hem förrän sent imorgonkväll… Nu är det ju i och för sig bara drygt tjugo minuter sedan han for men jag tycker redan att det är aptråkigt att vara ensam *s*.

Jag är så kramsjuk idag så det är hemskt och just idag av alla dagar… Vill också få åka Ålandsfärja och äta god mat, roa mig och bu vad orättvist 😦

Men jag är glad för älsklingens skull för han har jobbat så fruktansvärt mycket på senaste tiden så han förtjänar och behöver lite avkoppling (plus att jag har beställt ett knippe finsk lakrits som han lovat att försöka komma ihåg *s*). Och dessutom så har jag både en Igor och en Floddy att kramas med… Floddisen är ett mjukisdjur som jag fick av David för två år sen och som jag älskar, den ligger alltid på golvet bredvid sängen *s*. Jag blir aldrig vuxen när det gäller mjukisdjur 🙂

Mina planer för dagen är en långpromenad med Igor för att fördriva lite tid och även ta en svängom med dammsugaren. Dras in sjukt mycket sand och grus med skor och tassar men såg igår att de har börjat sopat gatorna så förhoppningsvis slipper vi sandlådan inomhus snart.

Blir inga bilder från mig idag eller imorgon för jag har lånat min digitalkamera till älsklingen så att han slapp släpa med sig någon av systemkamerorna på flyget och båten… Skulle jag absolut vilja fota något så har jag ju både Iphonen, D40´n och D200´n men det blir nog inga bilder skulle jag tro 🙂

Nu ska jag ta och tycka synd om mig själv ett tag innan jag tar mig i kragen och gör lite nytta. Känner jag mig själv rätt så blir kvällen och natten jobbigast för jag är inte van att sova med bara en gubbe vid min sida (ja Igor sover med oss i sängen den lilla minigrisen).

/ Sarah

Kommentera

