Jobb, jobb, jobb – Tjockisbloggen.se

Kolla, en blogg! Här kanske man ska skriva nånting.

Jag har börjat timvicka på biblioteket i Råneå, ska vara där till slutet av maj pga att en av de ordinarie bibliotekarierna är sjukskriven. Det är inte på heltid tyvärr, men lite extra pengar blir det ju iallafall… nästa månad. =/ Som timanställd får man som bekant lönen i efterhand så i maj får jag klara mig på a-kassan. Lite surt förstås eftersom jag ska ner till Stockholm i mitten av maj. Lite shopping där hade ju varit trevligt…

Har dock shoppat lite sen sist – på Ellos, mestadels, jag väntar på en beställning som jag gjorde förra helgen när jag kände mig lite grinig och behövde muntra upp mig. Förutom det har jag köpt en klänning på H&M och två bodycon-kjolar, också från Ellos men ej visade här tidigare. En av dem hade jag på mig för första gången igår.

En av Ellos-kjolarna, storlek 48.
Endast 99 kr och de finns i svartvitrandigt, blåvitrandigt (som jag också planerar att köpa), blommigt och enfärgat i svart, rött och blått, om jag minns rätt.

Ganska dålig (och suddig) bild men jag iddes inte ta den på mig – det får bli nån annan gång.
Maxiklänning från H&M, storlek L.

Och slutligen, OOTD (igår):
Kjol: Ellos, strl 48.
T-shirt: ”Flowers in the Attic”, Threadless strl Girly 2XL.
Leggings: Ellos, strl 46/48.

Igår var det dessutom vårpremiär för conversen – om man inte räknar besöket i Stockholm i februari, men det gör jag inte – och jag behövde bara en kofta och en scarf när jag gick iväg och besökte familjen P. En jacka på det och jag hade dött av värmeslag.

//Martina

Kommentera

