Mina favoriter just nu – Tjockisbloggen.se

Har inte blivit något bloggande och knappt något datorknapprande alls under helgen som har passerat… Torsdag och fredag var jag ju gräsänka eftersom min karl var på resa med jobbet och sen har vi haft fullt upp med projekt i lägenheten under helgen.

Kan säga att det finns ingenting underbarare än en sambo som köper ett halvt kg finsk lakrits åt en när han vet hur mycket man älskar det!!


Present från min älskling, mums mums!

Helgen bjöd på helt underbart väder så vi har försökt att sitta på balkongen och sola en del och naturligtvis har pälsklingen fått tillbringa hela dagarna därute, något han älskar att göra… Sitta och spana på folk, sola och sova är nog det bästa som finns för finaste vovven i världen 🙂

Idag är det måndag vilket innebär måndagskurs vilket som alltid var spännande och intressant, vi jobbar med relationer just nu och det är något som jag verkligen behöver ”jobba med” så det känns bra. Nu har vi uppehåll en gång eftersom det är påsk nästa måndag så vi fick en extra tjock hemläxa den här gången så jag måste ta mig i kragen och få den gjord (är lite slarvig med det tyvärr).

För ett tag sedan så berättade vi att vi fått paket från Gunry med lite olika produkter i, varav vi lottade ut en del och behöll en del själva för att testa… Och nu tänkte jag berätta om tre av produkterna som jag har provat och fullkomligt avgudar 🙂

Först och främst deras hårinpackning som visserligen är snäppet för fet och svårt att få ur håret men den luktar jättegott (diskret och inte så starkt) plus att håret blir supermjukt av den, till och med mitt svinto-ris. Sen gillar jag även deras Facial scrub med aloe vera camomill och jag har väldigt känslig hud så såna här produkter brukar aldrig funka på mig, men denna både rengör och torkar inte ut huden så fasligt (använder mycket återfuktande krämer också).

Men den bästa av alla gåvorna måste jag ändå säga är sminkservetterna! Brukar köpa de ”vanliga” som inte innehåller aloe vera och de är också bra men jag tycker att de torkar ut lite och luktar lite för starkt. Men dessa är superbra för min känsliga hy så jag är väldigt positivt överraskad av dessa tre produkter 🙂

Enda negativa är att jag har inte hittat någon av dessa tre i butik så jag bävar för att de ska ta slut!

När jag var yngre så tyckte jag att Loka, Ramlösa och liknande drycker smakade päck och äckel men på senare år så tycker jag det är bra mycket godare än läsk och sånt slisk… Har hittat en ny favorit som jag köpte idag på Pressbyrån, Loka ananas, supergod!

Det var väl ungefär allt jag hade att blogga om just nu… Har flera outfitbilder som jag ska lägga ut men de ligger på ett usb-minne i en låda sen jag säkerhetskopierade en del mappar och jag har inte kommit mig för att fixa tillbaks de till datorn ännu men jag lovar att ta tag i det snart 🙂

/ Sarah

Kommentera

