Semester bokad – Tjockisbloggen.se

För en gång skull ska jag unna mig en riktig stressfri semester. Det vill säga inte flyga och krångla till Sverige, det är trots allt ett rätt stort företag att ta sig till lilla Gällivare från Tallinn (familjen kommer troligen hit någon gång i sommar istället), utan jag ska resa bort-bort. Unnar mig själv det på tok för sällan, och jag hade pengar som jag planerat att resa någonstans för.

Efter samtal med en killkompis så kom vi fram till att jag skulle komma och hälsa på under min ena semester i sommar. Ja, jag har 2 x 2 veckor, ena delen i juni, andra i augusti. Så i juni tar jag ett plan och flyger till Nederländerna, ett land till på listan över besökta platser. Behöver få in mer Europa på min resekarta. Fick tag på billiga biljetter, bara 170 euro ToR.

Kommer bli skönt, hyfsat stor stad, inte massa strand utan promenader och stadsliv. Ska till Utrecht som verkar vara en enormt vacker stad, så jag kommer nog ha en fin vecka där. Massa kanaler och annat trevligt. Ser fram emot semester redan!

/Hanna

Kommentera

