Organisera mitt liv, tack! – Tjockisbloggen.se

Hur sjutton gör andra bloggare för att hinna ha ett aktivt socialt liv OCH skriva? Jag får det just nu inte att gå ihop. Vill skriva mer, vill vara ännu mer social nu när jag äntligen har detta härligt aktiva liv som jag älskar, och världens bästa kompisgäng (vi är väl ca 15 st i det centrala gänget som ses i olika konstellationer några gånger per vecka), och vill träna mer.

Jag hatar att sitta hemma och hatar att inte ha planer eller att inte vara bland folk. Trivs bäst när jag är bland människor, får fixa event och vara social. Har jag inga planer kan ni ge er sjutton på att jag skaffar dem under dagen. Påskhelgen har jag varit i princip bokat 24/7. Så här har denna vecka varit so far, och kommer vara:

Måndag: ”Ledig dag” (dvs inget jobb). Knappt sovit i helgen så tog sovmorgon, gym kl 11-13, till sportaffären och köpa proteinpulver. Kom hem kring 14.00, dusch, laga mat, äta, sminka sig. Gick för att möta Sofia, hängde med henne i några timmar, promenerade, mat på Vapiano, kollade shopping. Hemma sådär vid 21, hinna snacka på Skype med min kompis jag ska hälsa på i Holland, göra matlåda till jobbet, städa undan. Sen var den dagen slut.

Tisdag: Jobbdag. Fixa med tvätt och städ innan jobbet, sen jobb 12.30-21.00. Möta upp gänget i gamla stan, satte oss på en kulle, åt hamburgare och snackade fram till midnatt.

Onsdag: ”Ledig”. Gym 11-13. Samma som måndag med få i mig mat, duscha och allt. Emilia hämtade upp mig strax efter 15. Åkte runt i bilen ett bra tag, gick på Rocca Al Mare någon timme och jag var hemma kring 20. Sen skulle jag planera inför en utbildning idag och laga middag. Snackade i telefon ett bra tag med en kompis också.

Idag: Migränvarning så somnade om till kl 9.30. Duscha, och fixa sig inför jobb (brukar ta minst 1-1,5  timme, jag hatar att stressa på morgon). Jobbar 12.00-21.00, hållit i utbildning stor del av dagen. Efter jobbet har jag en dejt så lär nog inte vara hemma innan midnatt. Vanligtvis är torsdagskvällar inbokade för Matilda då vi har Top Model kväll.

Imorgon: Vakna tidigt, måste dammsuga då det är kaos hemma. Nadja kommer över och hämtar nyckel så hon kan flytta en del av sina saker från mig under dagen. Gym 9.00-11.00. Jobba mina vanliga timmar. Iväg på en avskedsfest för att vara trevlig och säga hej då och dra hem kring midnatt då jag ska jobba på lördag.

Lördag: Jobba 11.00-19.00. Direkt efter jobbet ut på en grillfest hos en kompis utanför stan.

Söndag: Ska hinna och lämna igen en icke fungerande vattenkokare på ett shoppingcenter i andra änden av Tallinn. Kl 14.00 så har jag expat träff, och lär inte komma hem innan 21.00 som vanligt.

I detta vill jag hinna få in minst ett gympass till och hinna hålla ordning hemma. Speciellt gymet, då jag känner att 3 x 2 timmar i veckan inte riktigt räcker, kan göra så mycket mer om jag skulle få in ett pass till. Jag är i princip hemma för att sova och ibland äta.

Hjälp mig få ordning på min tillvaro, för jag vill inte vara utan något av det heller. Jag behöver en bra app till min telefon som kan organisera allt åt mig, eller ett schema för att passa in allt, någon slags organiseringshjälp är jag i stort behov av. Jag kan organisera planer för 15 personer, men jag kan inte få ordning på mitt eget livsschema!

/Hanna

Kommentera

