Hur ska jag kunna välja? – Tjockisbloggen.se

Idag har jag varit och kikat på glasögonbågar igen på SmartEyes. Tog linser idag vilket kändes som att ha grus i ögonen ungefär plus att jag ser inte så bra men det är praktiskt när man ska prova bågar…

Och det är nu det svåra, hemska, jobbiga problemet dyker upp. Jag kan inte välja! Har bestämt mig för att jag ska ha två par glasögon så att man har två par att alternera mellan och kan välja två olika stilar, plus att sannolikheten för att båda skulle gå sönder samtidigt är minimal så jag har alltid ett par i reserv.

Har hittat tre par såå fina bågar i helt olika stilar och jag kommer inte att kunna välja bort ett par! Ska ta med mig min älskling dit imorrn så att han får hjälpa mig för det går helt enkelt inte… Och även om det är billigt så känns det väl onödigt att köpa alla tre paren.

Ett par kostar 995 kr, två par 1495 kr och tre par 1995 kr. Inklusive högbrytande glas (extra tunna), antireflexbehandling samt repskydd! Jämför det med att mina nuvarande glasögon kostade strax över 4000 kr plus synundersökning, för ett par. Har ett svårt beslut framför mig nu… Imorrn ska de beställas och kanske tar jag med kameran så får ni se vilka det blev, annars får ni vänta tills jag har fått dem 🙂

Har ni ofta beslutsångest när det gäller saker? Hur löser ni det?

/ Sarah

One thought on “Hur ska jag kunna välja? – Tjockisbloggen.se

  1. Nu har jag vart och beställt mina nya glasögon! Bilder kommer 🙂
    Det blev två par… Ett par silverfärgade med svarta skalmar och ett par guldfärgade med randiga färgglada skalmar 🙂

    / Sarah

Kommentera

