Vissa dagar alltså… – Tjockisbloggen.se

Det finns såna där dagar då allt känns pest och pina och ingenting tycks kunna muntra upp en… Då man ser ut som att man sålt smöret för billigt och blivit rånad på pengarna.

Men så finns de där dagarna som känns som att de är kantade av guld! Och idag råkar det vara en sån dag, jag är på strålande humör och väldigt glad… Trots att termometern visar på kalla +3 och det till och med snöat idag 😦

Men jag ska hålla er på halster en stund och istället berätta lite annat först 😉

Igår så var jag på stan tillsammans med Sara och Julia, shoppade ingenting utan gick mest och kikade runt… Provade några skor för Sara var ute efter löparskor så det var mest det vi gick och kikade på, men jag har de bästa löparskor som finns så jag hade inga funderingar på att byta.

Förutom det så körde jag och David garderobsrensning och tog bort hans vinterkläder och letade fram resten av sommarkläderna (vilket man fick ångra idag om man ser till vädret). Har även lagt ut lite kläder på Tradera så hoppas på att bli av med det snabbt, bland annat skorna från Cheapo som jag köpte till David i Gällivare för de var för små 😦

Planer för resten av veckan är ett möte idag på eftermiddan, frisörbesök imorrn på förmiddan och på torsdag så kommer det hit en journalist samt fotograf för ett reportage som jag ska vara med i. Så det blir till att städa en del ikväll och imorrn så man inte får skämmas när de kommer från tidningen 🙂

Måste även leta fram lite olika outfits som kan figurera i reportaget, kan avslöja att det kommer att handla om färg samt bloggen.

Och här kommer min outfit för dagen innan jag avslöjar vad som gör mig så glad idag :


Tröjan kommer från Indiska, strl M tyvärr lite tight resår
under bysten men annars är den skön.
Byxorna är från Åhléns + storlek 46, luftiga och mysiga.
Lite för smala i benen för min smak men de är snygga.

Varför är det då en så bra dag? Jag har fått en present av min älskling idag, något som jag verkligen verkligen har velat ha i flera år (önskade mig en i 30-årspresent bland annat) men som jag inte har haft råd att investera i själv.

Nämligen en Marimekko-väska! Jag fullkomligen älskar mönstren och färgerna och har i flera år drömt om att nån gång äga en snygg, somrig axelväska… Men på grund av priserna så har det alltid varit just precis en dröm. Satt och kikade på eBay, Blocket och Tradera för några dagar sedan och de låg ju lite lägre i pris där men inte mycket.

Så gissa om jag blev överlycklig idag när jag fick en present av världens finaste älskade! Nämligen den snyggaste av alla Marimekko-bagarna och den som jag suttit och suktat efter på internet 😀

Jag ska aldrig släppa min fina fina fina väska, ska sova med den ikväll *s*. Nej så besatt är jag inte men det är inte långt ifrån… Så här ser världens finaste väska ut, och den är min min min!

Nu ska jag sätta mig i soffan och kramas med min nya fina väska och vara lycklig resten av denna vecka 😀

/ Sarah

6 thoughts on “Vissa dagar alltså… – Tjockisbloggen.se

  1. Inte är sådana väskor speciellt dyra. De kostar kring 600 kr.

    Men grattis till presenten ändå.

  2. Katarina – Tja med tanke på att det är ungefär tre gånger mer än vad jag själv skulle betala för en väska så är det ganska dyrt 🙂
    / Sarah

  3. 600 tycker jag är ganska dyrt för en tygväska! Och har man det inte fett ställt kanske man inte går och köper en sådan bara sådär huxflux!

    Kul med en present! 😀

  4. Kostade den inte mer?!? Varför var du inte beredd att ge det om du så gärna ville ha en? Ofta handlar det om att prioritera och då får man ju välja bort något annat man inte vill ha lika mycket.

  5. Linnéa – Jag har aldrig skrivit ut vad den kostade eftersom det var en present och jag inte frågade om priset. Men jag vet att de är svindyra och kostar kring 600 kr. Och hur gärna jag än drömt om att äga en så skulle jag inte, oavsett prioritering eller ej , kunna lägga så mycket pengar på en väska.
    / Sarah

Kommentera

