Kortklippt – Tjockisbloggen.se

Nja rubriken är väl kanske en aning väl överdriven om jag ska vara riktigt ärlig… För kortklippt är jag inte även om det känns så efter mitt besök hos frissan idag.

Går nästan aldrig och klipper mig, händer kanske en gång vartannat år om ens det och för det mesta har jag varit till frisörskolan och fått elevklippning för en hundralapp. Men nu har jag faktiskt varit hos samma frisör två gånger, förra sommaren/hösten tror jag och så nu idag…

Kalufsen i Luleå heter salongen där jag var idag och jag måste säga att jag är supernöjd! Kommer absolut att gå dit i fortsättningen även om det nu bara blir en gång per år eller nåt sånt 🙂
Liten och lugn lokal utan en massa spring av andra kunder vilket jag gillar, en frissa som faktiskt lyssnade på vad jag ville med mitt hår och som kom med tips utan att försöka tvinga på en att köpa en massa dyra produkter… Mycket nöjd!

Här kommer bild på min dagens outfit samt min frisyr :

Klänning (som jag fållat ca 20 cm) från frk. Åhléns strl 44
Mörkbruna leggings från H&M Divided strl 42
Löparskor märke Brooks från Stadium strl 38

Det känns som att håret är jättekort och väger luft efter att jag klippte mig, men hon satte i nån lock-produkt så det gör ju också att håret drar ihop sig och blir kortare… Men hon rensade av kanske en 10-12 cm som mest men det behövdes verkligen för det var så väldigt slitet och nött. Tyvärr så gick min hårborste sönder helt och hållet imorse, den har varit trasig i ett år nu men idag trillade den isär i två delar *sorg*.

Så nu måste jag verkligen hitta en sån borste som jag vill ha! Hittade faktiskt en på Åhléns idag till bra pris och dessutom sa Cilla att de har klubbdag imorrn med 10% på allt… Men jag hade velat ha en större modell av den borsten. Suck, får kolla imorrn vad jag kan hitta för jag kan inte vara utan hårborste om jag inte vill måsta raka av allt hår för att det är en enda stor tovhärva.

Eftersom jag inte tycker om att bli helt blind, vilket jag blir då jag tar av mig glasögonen, så tog jag på mig linser idag innan jag gick till stan (tycker det är väldigt praktiskt men obekvämt som satans). Av en slump så passerade jag Ur&Penn där de hade rea på solglasögon och eftersom jag inte kan hitta mina från förra året och ögonläkaren gav mig order att ha glasögon som skyddar mot strålning (bla bla) så kikade jag in lite snabbt. Köpte dessa snygga bågar i metall för 49 kr (ord.pris 179 kr).

I övrigt så har jag fullt upp och känner att jag skulle behöva varva ner lite för jag har alldeles för många projekt på gång och kan inte tacka nej till saker och ting utan tar bara på mig mer och mer. Vilket innebär att jag kan inte engagera mig helt och hållet i en sak för att slutföra den innan jag tar itu med nästa uppgift utan mycket blir halvfärdigt och aldrig klart och jag är enormt stressad inombords även om det inte syns så mycket utanpå.

Kände idag att jag måste faktiskt börja prioritera lite bland allt jag tar på mig att göra och försöka att planera lite bättre så tyvärr har jag meddelat att jag inte kan ställa upp på intervjun och fotograferingen för lokaltidningen som skulle vara imorrn. Har så dåligt samvete för att jag tackade ja för att sedan ångra mig och dra mig ur, men jag måste tänka lite på mig själv också och hur jag mår… Men förhoppningsvis så kan Hanna ta samma intervju, hon skulle kontakta journalisten så får vi väl se 🙂

Nu borde jag ta och städa lite och sen ska Igor ha uppmärksamhet och aktivitet, vägrar att låta honom bli lidande för att jag är för dålig på att planera och hålla reda på saker och ting. När David kommer hem från jobbet om två timmar så ska vi promenera till stan tillsammans och kika på lite grejer och kanske hälsa på svärmor en sväng när vi ändå är ute och rör på oss, men Igor han får stanna hemma idag för ibland behöver vi ha lite husse-matte-tid bara för oss själva *s*.

/ Sarah

One thought on “Kortklippt – Tjockisbloggen.se

Kommentera

