Dag 2 – Min första kärlek – Tjockisbloggen.se

Min första kärlek: Hade säkert småkärlekar redan innan, men den jag räknar är min första pojkvän. Vi träffades genom Svenska Kyrkans Unga som jag var väldigt aktiv i under mina tonår. Ungdomskören var på ett uppstartsläger i Kvikkjokk för terminen, och min körledare hade med sig sin lillebror Krister. Jag var 13, han var 14. Det var krasch boom bang när vi föll för varann. På vägen hem satt vi bredvid varann hela vägen och pratade. Så unga, så nervösa, så fruktansvärt förtjusta i varann. Det tog inte många dagar innan vi var ett par.

Han var världens mysigaste smånördiga kille, och jag var så kär. Filmkvällar i hans systers lägenhet som han bodde i, promenader, små presenter, massor av tonårshångel. Det var en så himla bra tid. Har fortfarande kvar en ring han köpte till mig. Vi höll ihop i lite mer än ett år, innan vi gjorde slut. Minns att det var olikheter som skiljde oss åt då. Vi försökte igen omkring ett år senare, hade svårt att vara ifrån varandra. Men han gick mattegymnasiet nere i Stockholm och distansen till mig i Malmberget gjorde allt svårare. Men han kommer alltid vara en av mina stora kärlekar. Vi brukar säga att The Arks ”Calleth you, Cometh I” år våran låt och det stämmer rätt bra.

Vi är enormt goda vänner än idag, och han har en väldigt speciell plats i mitt hjärta. Om det finns någon som vet allt om mig så är det han. Genom åren har han varit den som alltid funnits där, i underbart lyckliga stunder, som djupast nattsvarta. Tyvärr har vi kontakt alldeles för sällan numera och jag kan sakna det. Men det var iaf min första kärlek, och det var någon jag vårdar ömt i mitt hjärta. Som personer är vi dock enormt lika på så många sätt än idag. Om vi hade mötts senare i livet, så hade vi nog kunnat hålla ihop, vi var för unga och naiva då.

/Hanna

Kommentera

