Jag har nya ögon – Tjockisbloggen.se

Jippi idag så fick jag mina nya glasögon, har varit och hämtat ut de nu i eftermiddag och det känns väldigt ovant att se så bra! Har lite huvudvärk efter två timmar med nya glasögon men det är inget ovanligt, tar ju ett tag för ögonen att ställa om sig…

Däremot så är jag lite besviken för när jag kom hem så upptäckte jag att det ena paret (beställde två par) är en aning defekta. Ena skalmen ser ut som att den sitter upp och ner fast den inte gör det, den är vinklad i en båge nedåt medan den andra skalmen är vinklad i en båge uppåt…

Så jag ska gå tillbaks dit imorrn och se vad de säger för jag tycker det är skitfult 😦 Däremot så är jag nöjd med de bågar som jag valde och även om de behöver justeras till lite mer så känns de bra än så länge. Men snacka om att jag har otur, med tanke på mitt inlägg från igår också…

I övrigt så har jag fart och flängt kors och tvärs idag med en del ärenden och postande av paket och hundpromenader men nu har jag landat framför datorn och tänker tillbringa större delen av kvällen här (älsklingen jobbar ändå). Bakade faktiskt matbröd på förmiddan men har inte hunnit smaka ännu för jag har varit i farten hela dan så tror jag ska ta mig en macka nu och slötitta lite på tv…

/ Sarah

Kommentera

