Long time no see – Tjockisbloggen.se

Hej. Jag jobbar ganska mycket, och pendlar en timme om dagen. (Och så har jag varit förkyld också, inte tillräckligt för att inte gå till jobbet men tillräckligt för att dagarna skulle kännas sådär extra jobbiga.)

Men när jag inte jobbar så har jag lyckats peta in lite shoppande (är inte internethandel en fantastisk uppfinning?) och igår var jag på barnkalas, min äldste systerson fyllde fem år.

Inte femåringen utan hans snart tvåårige lillebror.

Jag har ju fyllt år, men det har jag väl bloggat om? Det var ju över en månad sen. Däremot så fick jag en försenad födelsedagspresent av sambon häromdan:

Tadaa! En extra handkontroll till min gamla PS2:a. Så att jag och min kompis S ska kunna spela Baldurs Gate: Dark Alliance 2 tillsammans. =)

Förra veckan var jag in på stan – det var när jag var som mest förkyld – för att bland annat köpa linsvätska och göra andra tråkiga ärenden. Då kände jag att det var så synd om mig att jag förtjänade att köpa två klänningar. (Jag hade faktiskt varit sugen på båda ett tag, så…)

Klänning: ”Wynn”, Indiska, strl L.

Den andra har jag ingen outfitbild på, men den kommer från Lindex kollektion Styled by Rachel Zoe och ser ut såhär:

Storlek L satt som en smäck. Väldigt bondromantik.

Har även hämtat ut en Ellos-beställning med två linnen, två par capribyxor och en svart långklänning i trikå, men bilder på detta kommer senare. Kanske imorgon? Då är jag ledig.

//Martina

P.S. Jag hade på mig klänningen från Indiska häromdan när jag gick och hälsade på mamma och hennes hund. Måste bara lägga in en bild på honom här:

Mycket Liten Hund(tm).
Roofer är en dvärgpinscher, men liten för att vara hanne. Han mäter 26 cm i mankhöjd och väger drygt 4 kg….

Kommentera

