Dag 3: Mina föräldrar – Tjockisbloggen.se

Vad kan man säga om mina föräldrar som gör dem rättvisa då det inte finns nog många ord att använda när det kommer till hur underbara de är.

Vi har mamma Naimie som nyss fyllde 57 år (enligt henne själv blir hon aldrig äldre än min ålder + 1 år, hon kan ju inte vara yngre än sin dotter), och pappa Sven-Eric som fyller 60 nästa år. I Augusti så har de varit gifta i 34 år! Det är skönt att ha den tryggheten att när jag kommer hem till dem så har jag ett hem och inte två, jag har båda där som kramar om mig. De ger mig tro att det finns något bra därute, att kärlek kanske inte är så fel ändå. Man kan inte hålla ihop så länge utan kärlek, så uppenbarligen finns den.

Kan säga att jag märker inte av att de blir äldre, om vi bortsett från de grå håren, de fortsätter vara lika komplett galna :-). Det är en egenskap jag älskar hos dem båda, de har roligt, de har barnasinnet kvar och humor i mängder. De har lärt mig att våga stå för den jag är och inte låta andra säga åt mig hur man ska vara, något jag är tacksam över. När livet varit nattsvart så har de funnits där hela vägen, även om de först fått insikt i vissa situationer efteråt, så har tanken på familjen hjälp mig igenom. De har också varit där för fantastiska stunder, glädje och skratt.

Hela familjen i Egypten 2004

Vi har gjort så många resor ihop, både hela familjen eller bara jag + en av dem och det är underbara minnen. Karaokekvällar med mamma på Teneriffa, pappa som snällt nog låter bli att sälja mig för kameler och bilar i Turkiet, Egypten, Tunisen :-), uppleva Kina med pappa, gå timslånga strandpromenader med mamma, fantastiska middagar och upplevelser jag aldrig kommer glömma. Vi är en resande familj, som älskar att se oss om i världen.

Har aldrig varit en av de som får allt de pekar på eller är bortskämd. Har fått lära mig att man får kämpa för det man vill ha, det kommer inte gratis. Sett pappa jobba långt mycket mer än heltid för att ta hand om företaget, hjälpt honom att packa lådor på lådor av produkter redo för frakt när det varit behov av det, sett ett företag växa upp från grunden. Sett mamma sköta ekonomi för företag, föreningar, klubbar och få det att gå ihop. Lärt mig vikten av att budgetera. De har lärt mig vikten av att jobba hårt, att det inte handlar om fina utbildningar eller karriärsstegar. Det handlar om att göra det som man tycker om, att göra det bra och att man inte behöver ha en massa pengar för att vara lycklig.

Jag är stolt över mina föräldrar, vad de åstakommit, att de lärt mig att kämpa för det jag vill ha, att de gjort mig och min syster till de personer vi är. Jag hoppas de är lika stolta över mig, för jag lever som de lärt mig, genom att ha det liv jag vill leva, istället för att låta andra tala om hur jag borde leva.

JAG ÄLSKAR ER MAMMA OCH PAPPA!

/Hanna

Dag 1 – Presentera mig själv.

Dag 2 – Min första kärlek.

Dag 3 – Mina föräldrar.

Dag 4 – Det här åt jag idag.

Dag 5 – Vad är kärlek.

Dag 6 – Min dag.

Dag 7 – Min bästa vän.

Dag 8 – Ett ögonblick.

Dag 9 – Min tro.

Dag 10 – Det här hade jag på mig idag.

Dag 11 – Mina syskon.

Dag 12 – I min handväska.

Dag 13 – Den här veckan.

Dag 14 – Vad hade jag på mig idag.

Dag 15 – Mina drömmar.

Dag 16 – Min första kyss.

Dag 17 – Mitt favoritminne.

Dag 18 – Min favoritfödelsedag.

Dag 19 – Detta ångrar jag.

Dag 20 – Den här månaden.

Dag 21 – Ett annat ögonblick.

Dag 22 – Det här upprör mig.

Dag 23 – Det här får mig att må bättre.

Dag 24 – Det här får mig att gråta.

Dag 25 – En första.

Dag 26 – Mina rädslor.

Dag 27 – Min favoritplats.

Dag 28 – Det här saknar jag.

Dag 29 – Mina ambitioner.

Dag 30 – Ett sista ögonblick.

One thought on “Dag 3: Mina föräldrar – Tjockisbloggen.se

Kommentera

