Den stora hemligheten, avslöjandet – Tjockisbloggen.se

Ja så var då dagen här då jag kan avslöja hemligheten som jag varit så kryptisk om den senaste tiden…

Imorrn lördag så åker vi till Grekland i åtta dagar!! Vi ska till ett ställe på Kreta som heter Agia Marina, Chaniakusten. Här ska vi bo… http://www.ving.se/grekland/agia-marina-chaniakusten/stefan-village Vi åker imorrn lördag den 14 maj och kommer hem igen söndag den 22 maj 😀

Anledningen till att jag inte har kunnat berätta något tidigare är att min pappa inte vet om att vi ska åka och inte kommer att få veta något förrän imorrn på Arlanda när halva släkten (vi blir 13 personer totalt) ska samlas vid incheckningen 😀

Min pappa fyller 60 år på söndag så det är hans födelsedagspresent att vi ska åka hela familjen men han vet bara att han och mamma samt min moster ska fara. Han fick veta det först för ett par dagar sedan medans alla vi andra har vetat om det i flera månader, kan säga att det inte varit lätt att hålla tyst om det *s*.

Men som sagt så vet han inte att jag och David ska med, min lillebror och hans sambo, min syster och hennes man samt deras fyra barn och några till. Så det kommer att bli en jäkla överraskning på Arlanda imorrn när vi alla dyker upp 😀

Igor ska få vara hos svärmor Grethel och hennes sambo Mats så de ska hämta honom redan idag på eftermiddan, känns hemskt att vara utan sin lilla minigris i nio(!) dagar men vi vet att de kommer att få det kanonbra tillsammans, de känner ju varandra så väl sedan tidigare 🙂

Vi ska flyga härifrån Kallax imorrn 11.40 och landar på Arlanda kl 13.00 och sen blir det ilfart från terminal 4 till 5 för att hinna till utrikesincheckningen som stänger kl 15 men det ska väl inte vara nåt problem hoppas jag… Enda jag är nervös för är att flyga, jag är så satans flygrädd och resan till Grekland tar drygt fem timmar!

Dessutom är jag skraj att fastna i tullen *s*. Men jag har varit noga med att fixa rätt intyg för att få föra in och ut mina mediciner genom tullen och passen är fixade sen några veckor… Vi ska gå till Forex idag och växla in lite pengar, blir en väldigt ”billig” resa för det enda vi behöver betala själv är mat och resan till och från Stockholm, resten bjuder min mamma på som en present 😀

Har shoppat lite grejer inför resan men har av förklarliga skäl inte kunnat skriva så mycket för att min pappa inte ska ana något… Och ändå har min farmor råkat försäga sig i förrgår om att jag var så ivrig att börja packa så vi fick trassla in oss i en härva av lögner om att jag ska åka och hälsa på brorsan i Umeå och ha lite semester *s*. Hoppas bara att pappa kan förlåta oss alla för att vi lurat honom så mycket, det är ju för en god sak 😉

Lite shopping inför resan :


Vit kort kofta strl S, KappAhl


Egentligen en kjol men jag kommer använda den
som tubklänning. Strl M från KappAhl


Bikiniöverdel strl E75 också denna fr KappAhl


Strandväska från H&M

Haglöfs Corker, perfekt ryggsäck till Davids kameror
med objektiv och alla tillbehör plus vår Ipad 2.


Solskyddsfaktor och after sun, lipglosset var en gratis gåva man
fick på köpet, fick den rosa plus en orange papaya men jag
gillar dem inte alls så ska dem till min systerdotter Julia 🙂


Bikiniunderdel från Stadium, strl 40/42

Vet inte hur vi kommer att ha med internet där borta så jag kan inte lova att det blir några inlägg från mig, men jag ska iaf försöka uppdatera på Facebook så får väl Hanna hålla er underrättade om hur vi har det 🙂
Kommer inte att ta med någon dator utan vi har våra iphones plus att vi tar med oss ”paddan” (ipaden), det blir helt enkelt för mycket bagage och för tungt att släpa med sig bärbara datorn också…

Nu ska jag ta och packa Igor, eller i alla fall hans grejer eftersom Grethel och Mats kommer och hämtar honom på eftermiddan… Får väl se om jag kan hålla mig från att grina en skvätt *s*. Måste dessutom hinna upp på stan en sväng för jag måste köpa bajspåsar att skicka med och sen i eftermiddag ska vi till Forex och växla pengar… Det är mycket som ska hinnas med!

/ Happy happy Sarah

3 thoughts on “Den stora hemligheten, avslöjandet – Tjockisbloggen.se

  1. Jaha, var det bara en resa? Jag trodde att det skulle vara något mer speciellt.

    Ha så roligt i Grekland! 🙂

  2. Najs! Kul överraskning för din pappa, ha det jättegott på semestern 🙂

Kommentera

