Envis förkylning och helgen som var – Tjockisbloggen.se

Full fart som vanligt här i Estland. Dessutom dras jag med en envis fökylning  sen någon vecka tillbaka, (eller så är det pollen som bråkar med mig), så jag är rätt så trött. Men det stoppar inte mig, däremot har jag tagit en för mig rätt så lugn helg.

Började i torsdags med uselt humör och behövde ventilera, så Kelli erbjöd sig att gå ut med mig. Vi satt på en uteservering, delade en flaska rödvin, åt tårta och pratade om livet i allmänhet. Hade tänkt gå hem, men vi landade inne på Hell Hunt för en till drink innan vi äntligen drog hem kring kl 01. Hade en helt galen promenad hem, hade en envis Serb och en Lett som försökte ragga upp mig, samtidigt, genom att försöka sälja en halvvissen blomma åt mig och tyckte att jag absolut skulle följa med dem och klubba, för att jag hade så snygga ben? Efter vi surrat ungefär en kvart så sa jag vänligt hej då och rörde mig hemmåt. Då ropar tre personer från andra sidan gatan att de hade börjat fundera om de behövde rädda mig, visade sig de var journalister från Azerbadjan. De kvinnliga journalisterna frågade ungefär 10 gånger om jag var säker på att jag skulle gå ensam hela vägen hem. Gulligt på nåt sätt, men jag har min pepparspray och en rätt elak höger, så det var ok, jag klarar mig själv :-).

Fredag efter jobbet var jag på klubbhumör, men min kropp höll inte med, min hosta var inte bra, och jag mådde rätt illa och min mage var inte alls glad. Så jag höll mig hemma och slöade välförtjänt och kollade film. För en gångs skull en lugn kväll :-).

Ledig lördag och med tanke på min eländiga hals gjorde jag inget vettigt på hela första början av dagen. Städade en del hemma och tog det lugnt. På kvällen mötte jag upp Sofia för middag på Cafe VS, supergod indisk mat. Vi drog hem till en bekant efter det för en planerad Eurovision kväll. Killarna hade uppenbarligen aldrig sett det innan. Vi var tre galna svenska tjejer, en indier, en kines, en holländare och en fransman. De verkade smått chockade, men tyckte iaf att Moldavien hade roliga hattar. Ingen utgång denna kväll heller, gick hem och sov.

Söndag är som vanligt expat dag, vilket brukar innebär att jag knappt ser min lägenhet för jag är ute hela dagen. Vi hängde större delen av eftermiddagen på café Kehrwieder planerandes midsommar och såklart massa skitsnack, med godsaker, kaffe och cider. Vidare till Dubliners där vi käkade middag och så klart följde hockeyn. Nu gick det katastrofalt och ni kan ju gissa hur många sms och samtal jag fått från mina finska polare efter det, note to self, var inte kaxig INNAN en match. Sen har jag knappt kunnat sova inatt av andra orsaker, hej igen min vän insomnia. Börjar bli van vid det här laget.

Idag jobb, måndag kväll som lär vara stress som vanligt, och imorgon ledig. Gymet skippar jag helt denna vecka så jag blir frisk. Imorgon var det om jag förstog rätt en förhandsvisning av nya Pirates of the Carribean filmen, får se om jag får tag på biljetter. Nu ska jag få i mig nåt drickbart varmt för den här eländiga halsen, tack gode gud för portionsförpackningar kycklingsoppa!

/Hanna

Kommentera

