Kaosvecka – Tjockisbloggen.se

Ursäkta, det har inte funnits någon tid eller ork från mig att skriva för denna vecka har gått i 180. Det har varit massa ärenden att fixa, energibrist på grund av min ständiga vän insomnia (så jag får i snitt 3-4 timmars sömn per natt), väldigt lite datortid och allmänt tusen järn i elden.

Har hållit i utbildning två dagar på jobbet, så mycket tid till planerande i början av veckan för att fylla 2 hela dagar, som sedan blev upp och ner för mycket var redan gjort så jag fick improvisera och tänka om på plats. Dessutom besök av våra högsta chefer och gratulationer från dem för att jag var årets agent i EMEA (Europa, mellanöstern och afrika) 2010. Fick inget pris av dem igår när de var här, men fick höra av min chef på kvällen att det är en ny fin laptop på väg till mig som pris :-). Så på det hela om än stressigt, en väldigt bra vecka, för mitt PS3 trillade in idag, bara några få saker kvar jag väntar på så mitt hopplockade paket är komplett.

På tal om att hålla utbildning, jag inser att man nästan blir tröttare än sina ”elever” när man är den som lär ut, för man måste hela tiden vara pigg och fokuserad och samtidigt pedagogisk. Var helt slut igår när jag gick från jobbet. Det innebär ju inte att jag gick hem och la mig för det. Spontant uteserveringshäng med ett gäng kompisar i 2 timmar innan jag skulle på en middag med folk från jobbet kl 21. Hade en trevlig middag på en restaurang som jag inte skulle gått på annars, men den var väldigt mysig och hade bra lite mer estnisk mat. Åt stekt lever med morötter och lök i en gräddsås, enkelt och supergott.

Efter middagen så gick jag och våran ena nya danska agent och tog en öl på Hell Hunt och var där till ungefär klockan 1. Sen behövde jag verkligen sova. Somnade ungefär direkt jag la huvudet på kudden, för en gångs skull.

Idag blir det lugn kväll efter jobb, behöver städa. Detta då jag av någon orsak råkat lova att jag ska ha fest hos mig imorgon kväll direkt efter jag jobbat. Men det får bli en rätt slapp tillställning, så länge jag har plastglas (slippa diska for the win), några skålar chips och bra musik så brukar resten lösa sig :-D.

/Hanna

One thought on “Kaosvecka – Tjockisbloggen.se

Kommentera

