Morgon innan jobbet – Tjockisbloggen.se

God morgon folket! Färgen igår blev snygg, rött mörk, men mer koppar än den gamla färgen, och inte längre stor utväxt. Jag ligger i soffan, har precis ätit en skål gröt och funderar på att så smått göra mig klar för jobb. Vaknade av byggjobbarna utanför när de satte igång att arbeta med hallen i huset och hade sen svårt att somna om. Har ungefär 1,5 timma innan jag ska vara på jobbet nu. Igår var en rätt lugn dag på jobbet med få samtal, så borde vara samma idag. Men det finns alltid något att göra så har svårt att hinna skriva från jobbet.

Tänkte skriva lite om helgen eftersom jag inte kände mig i form alls att skriva i söndags. Fredag hade jag faktiskt en lugn kväll hemma, så himla skönt att bara slappa runt i mjukisbyxor, kolla serier och äta popcorn. Lördag jobb sen skulle jag ha en hyfsat spontan fest men av någon orsak så blev det i princip ingen som kom, men vi var 5 personer (större delen av kvällen 4) som drack billigt ryskt bubbel, snackade, installerade mitt PS3 och körde ABBA singstar. Fy sjutton vad kul det var! Behöver köpa fler på Ebay omgående. Sen skulle vi ut, så det blev i slutet tre av oss tjejer som gick ut till Privé. Jag ville främst träffa en person jag visste skulle vara där. Rätt omgående så tappade jag bort tjejerna, som sen tydligen tappade bort varann också, när jag ville dansa. Kan påpeka här att jag hade bubbelfylla, den är livsfarlig. För man ser nykter ut, man går rakt, pratar sammanhängande, MEN hjärnan byter ta mig tusan dimension och allt den annars tycker är korkat är helt plötsligt helt logiskt.

Så jag möter den här människan, pratar snabbt och av olika skäl så slutar det med att jag går hem grinig, (han hade inte gjort nåt fel, men min logik, som sagt, bubbelfylla).  Det var ju inget konstigt alls, inser jag söndag morgon. Det är här det går fel, telefoner borde utrustas med alkolås. Kollade min utkorg på söndag morgon, skit! Hade en del att snacka igenom men det är ok nu. Söndagen tillbringade jag med mitt PS3, lära mig det lite. Sen uteservering med lite kompisar, fast servitrisen vi hade var hopplös. 1 timme för att få en milkshake, kom igen! Avslutade med att sitta på muren i början av gamla stan och kolla på folk och äta take-away pizza. Sen gick vi åt olika håll.

Är väl dags att fixa mig nu då, hår och smink och någon slags kläder kan ju vara bra att ha 🙂

/Hanna

Kommentera

