Allergi och fest – Tjockisbloggen.se

Har inte bloggat så mycket under veckan men jag känner mig helrisig (sjuk alltså), lite beror det på att jag är småförkyld sedan vi kom hem från Kreta men mest av allt beror det på den j*vla allergin!

Hade sån tur att de flesta träd och buskar slog ut under tiden vi var i Grekland så jag slapp den värsta säsongen, och i Grekland så hade allt redan blommat så där gick det ganska bra eftersom jag medicinerade. Men det är nånting som jag reagerar på nu och jag vet inte vad…

Inga mediciner tycks hjälpa, eller det gör de nog för utan meds skulle jag väl vara ännu sämre, och till och med David som inte brukar ha så stora problem reagerar direkt han går ut. Har lite besvär i ögonen och näsan men det är inte värre än vanligt, däremot stockar halsen igen så fort jag går ut genom ytterdörren och jag kan knappt andas, blir jätteslemmig och hostar konstant för det retar och kliar så.

Får hoppas att det blir bättre med lite alkohol i kroppen, ska nämligen på fest imorrnkväll *s*. Har trotsat min hängighet och varit en sväng på stan idag, behövde verkligen investera i ett nytt puder för alla mina är på tok för ljusa… Ska ta ett kort ikväll så får ni se hur brun jag är 🙂

Så det blev ett puder och en ny ögonskugga samt ett par jeans på Cubus, sen har jag köpt ett par skor på Skopunkten på rea men det återstår att se om jag kan lära mig att gå i dem för de har 10 cm klack *s*.


Loréal True Match minerals, nyans W6


Maybelline Eyestudio Duo, nyans 706 bronze & gold


Superskinny low waist jeans strl 42, Cubus


Om jag kan lära mig gå i dessa återstår att se, tur att det
finns öppet köp *s*. Storlek 38, Skopunkten.

Nu ska jag ta och käka nudlar, igen, lever på starka kryddiga nudlar just nu för att det är så gott när det kliar i halsen (plus att det är billigt!) 🙂

/ Sarah

2 thoughts on “Allergi och fest – Tjockisbloggen.se

  1. Anders har likadant som dig han med.. Svårt med andningen, men det verkar lite bättre nu… Jag som också är allergisk känner dock inte ett smack i år! Jättekonstigt!! Men skönt förstås

  2. Har flera vänner som har blivit hjälpta med akupunktur och gått från att behöva medicinera till att vara helt utan mediciner, kan vara värt att testa för allergier är jobbigt!

Kommentera

