Zoo time – Tjockisbloggen.se

Hade tänkt lägga ut bilder från när jag var på zoo igår, har en hel drös bra bilder. Men eftersom jag är mitt i internetleverantörsbyte så blev tydligen idag sista dagen mitt internet fungerar. Därför surfar jag just nu med min telefon som wifi hotspot, och det går rätt så långsamt. Så ladda upp bilder, vi får se hur det går med det, ska försöka få in någon här i inlägget. Vi börjar här:

Jag hittade Nemo

Jag hittade sittplats

Men förhoppningsvis är internet igång som vanligt hemma någon gång i veckan. Äntligen får jag dessutom fungerande tv, även om jag väl tror att iaf 20 av mina 70 kanaler kommer vara ryska och inte ger mig nåt. Men skillnaden mellan paketen var bara 4 euro i månaden, och enda var 4 Mbit internet och 30 kanaler, andra 12 Mbit och 70 kanaler. Inte så svårt val enligt mig.

Som sagt, var på zoo igår, så himla kul. Det var jag, Ben och Miao som drog dit, Sofia och Matilda valde istället bio. Vi gick runt i flera timmar. Jag pratade med ungefär alla djur och inser att de inte är så samarbetsvänliga för foton när man lyckligt säger ”hiiii, you are so cuuuuute”, de springer iväg. Men jag måste ju hälsa, och tala om hur gulliga de är, och fråga albinoormen varför den såg så olycklig ut, och säga åt grisen att han var det största svin jag sett. Sådana där viktiga saker. Stackars killarna som var med mig. Fast de var lika roade som jag, tror jag.

Bäbisar!

Världens sötaste djur: Axolotl

Dessutom hade de en så fin lekpark på zoo, hoppborgar, klätterställningar, uppblåsbara rutschkanor massa meter höga. Vi blev barn på nytt. Mina favoritjeans dog på kuppen, men de dog för en bra sak iaf, rutschkanor! Vi hade en ruggigt rolig dag. Sen mötte vi upp tjejerna i stan, gick och handlade och jag lagade mat till oss alla hos Ben där vi hängde och slöade några timmar.

Studs studs, wiiiiiiiieeee

Titta, jag har balans i tillvaron 🙂

Vet ni vad det bästa är? Jag ska tillbaks till zoo på torsdag, med jobbet. Note to self, ta slitstarka byxor!

/Hanna

Kommentera

