Det rör på sig! – Tjockisbloggen.se

Ja, inte jag då, jag har inte varit och tränat sen… tja, jag vet inte när, faktiskt. Men på jobbfronten KANSKE det rör på sig om jag har tur – imorgon ska jag på en intervju för ett jobb som jag verkligenverkligenverkligen vill ha. Så ikväll sitter jag och förbereder en presentation jag ska ha på intervjun, de ville att man skulle göra en uppgift som redan ska redovisas för rekryteringsgruppen.

Förutom det har jag idag varit och fikat hos mamma, min yngsta lillasyster fyllde 18 igår men då var hon ju ute med kompisarna så det blev fika idag istället. 😉 Och de senaste dagarna (onsdag förra veckan tills idag) har jag jobbat på bokbussen och får kanske fortsätta med det juni ut, om jag har tur…

Här står bokbussen i Sundom, mycket idylliskt och för en gångs skull sol. Det har regnat som f-n i maj.

Som de flesta Luleåbor har märkt så har ju Skopunkten öppnat i stan och eftersom jag känner en som jobbar där så får jag ständiga uppdateringar. =) Bland annat var jag på sneak-peaken de hade kvällen innan premiären, men köpte ingenting där utan det blev istället ett par prickiga ballerinor på Din sko (som hör till samma koncern). 89:-, som hittat. Med premiärerbjudandepris + kundklubbsrabatt iofs, men ändå. Igår köpte jag dock mitt första par Skopunkten-skor:

Blommiga kilklackar – det fanns ett par kvar i strl 39 som jag hittade av en slump. Bestämde mig för att det var ett tecken på att jag skulle köpa dem. 😉 De finns även i blårödrutigt som också är väldigt fina. 199:-

När jag ändå köpte skorna så slog jag till på tre Depend-nagellack på Kicks och ett par örhängen på Bik Bok (som har 50% på en stor del av sitt smyckessortiment just nu, tips!). Det blir himla dyrt att gå på stan innan/efter jobbet…

Jo, jag köpte ju en Rachel Zoe for Lindex-klänning för ett tag sen när jag var förkyld och kände mig grinig. Den fick följa med på kalas när lilla E fyllde 3 år.

Strl Large. 

Och häromdan hittade jag en klänning/tunika på Indiska:

Också strl Large.

Tyvärr var den liiite kall att ha i torsdags när det inte var så jättesoligt och dessutom blåste kyligt. Men men… Jag hade ju en kofta. Och en scarf.

//Martina

Kommentera

