Ensam hemma – Tjockisbloggen.se

Sambon ligger på sjukhuset sen igår, han har haft problem med magen i många år och i torsdags + igår var det ganska illa så vi åkte in på akuten där vi sen satt i 4½ timme (jag i väntrummet, han i ett undersökningsrum där läkare ibland kom in och petade och tog prover) innan han blev inlagd för natten. Idag har han mest sovit och de har petat på honom lite mer men än så länge vill de behålla honom på sjukhuset för prover osv.

Det är tråkigt att vara ensam hemma. Inte för att vi alltid gör nåt tillsammans i vanliga fall, men det känns ändå bättre när han sitter vid datorn. En bieffekt av att sitta på akuten så länge var iofs att jag läste nästan en hel bok så idag har jag läst ut både den och ytterligare en bok som jag höll på med, sett på tv, varit och hälsat på sambon förstås… och sen inte så mycket mer. Jag hoppas att han får komma hem snart.

//Martina

One thought on “Ensam hemma – Tjockisbloggen.se

Kommentera

